بررسی فیلتر شکن ها و انواع آنها

همراهان عزیز امروز می خواهیم یکی از جذاب ترین موضوع های موجود تحت عنوان خرید فیلتر شکن و هر آنچه که در ارتباط

توسط AKHBAREMAAAA در 28 فروردین 1400

همراهان عزیز امروز می خواهیم یکی از جذاب ترین موضوع های موجود تحت عنوان خرید فیلتر شکن و هر آنچه که در ارتباط با آن وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم پس برای دریافت پاسخ سوال های رایج خود در این ‌باره با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

امروزه استفاده از اینترنت به یکی از کارهای روزمره تمامی افراد اعم از افراد پیر، جوان، کودک و نوجوان تبدیل شده است و تقریباً درصد بالایی از این افراد از آن برای دسترسی به وب سایت هایی که محدود شده‌اند استفاده می ‌کنند. با این که درصد بالایی از افراد که از اینترنت و وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند از چگونگی عملکرد آن اطلاعات کامل و دقیقی ندارند و تنها شیوه کار کردن و استفاده کردن از آن را می دانند. ما میخواهیم یک تعریف دقیق از آن و نحوه عملکرد آن را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

 فیلتر شکن

http://www.upsara.com/images/h975302_.png

خرید فیلتر شکن

شاید هنوز هم برای خیلی از افراد خرید فیلتر شکن و نحوه کار کردن با آن دشوار باشد اما افراد بسیاری هستند که از آن برای دسترسی راحت تر به سایت های محدود شده استفاده می کنند. آیا شما می دانید که سرویس Tunneling چگونه دسترسی افراد را به سایت های فیلتر شده یا مسدود شده امکان پذیر می کند؟ آیا شما می دانید در خرید فیلترشکن و خرید وی پی ان باید چه نکات مهمی را مورد توجه قرار داد؟

در صورتی که بخواهیم فیلترشکن را با بیانی کاملاً ساده و قابل فهم شهر دهیم باید بگوییم که در واقع یک نوع خاصی از سرویس می باشند که برای برقراری اتصال اینترنتی با امنیت بالا بین دو نقطه مورد استفاده قرار گرفته می شوند. نکته‌ ای که در این باره حائز اهمیت بوده و جالب است این است که فیلتر شکن ها با هدف از بین بردن محدودیت و مسدود شدن سایت ها ساخته نشدند و تنها با هدف برقراری ارتباطی امن همانند سایر پروتکل‌های ایمنی تولید شدند.

از دیگر نکاتی که در ارتباط با این از بین برنده محدودیت اینترنت باید بدانید این است که حدود بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان از آن برای از بین بردن محدودیت ها استفاده می کنند با توجه به این آمار می توان ایجاد ارتباطی کاملا امن در بستر اینترنت امری غیر قابل دسترس و امکان ناپذیر دانست زیرا تمامی افراد می ‌توانند با استفاده از روش کسب دانش در زمینه‌های مختلفی همانند تست های نفوذ و با استفاده از شبکه های مختلف به اطلاعات مخصوص کاربران دسترسی داشته باشند. مهم ترین دلیل  خرید فیلتر شکن و استفاده  بسیاری از کمپانی های بزرگ و شرکت‌ها از آن ها همین برقراری ارتباط امن است.

چه تفاوت هایی میان پروکسی و فیلتر شکن وجود دارد؟

از دیگر سوالات رایج در این زمینه تفاوت موجود بین پروکسی و وی پی ان است. قبل از بررسی تفاوت های موجود بین این دو مورد بهتر است شباهت های زیادی که در نحوه عملکرد آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم. اولین شباهتی که بین این دو مورد وجود دارد استفاده هر دو از آی پی ها یا همان آدرس های شخصی برای عبور کردن از محدودیت یا همان فیلترینگ ها است. مهم ‌ترین تفاوت‌هایی که بین پروکسی و فیلتر شکن وجود دارند عبارت اند از:

پروکسی ها برای برقراری ارتباط بین کامپیوتر و اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند و همانند یک پل امن عمل می کند.

-           یکی از مهمترین و اساسی ترین تفاوت هایی که بین پراکسی و از بین برنده های محدودیت وجود دارد این است که فیلترشکنها برای برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات موجود از روش رمزنگاری اطلاعات استفاده می کنند. فیلترشکنها یک کانال ارتباطی امن ایجاد می کنند و اطلاعات را با استفاده از رمزگذاری از آن انتقال می دهند.

-          از دیگر تفاوت‌های موجود و حائز اهمیت این است که درصد بالایی از افراد از پراکسی ها برای کارهایی که کم هزینه هستند همانند تماشا کردن ویدیو های خاص در یوتیوب که فیلتر شده اند و ... استفاده می کنند زیرا محدودیت‌های انجام شده برای چنین فعالیت هایی که حساسیت بالایی ندارند در حالی که وی پی ان ها برای برقراری ارتباطی ام در بستر اینترنت با سرعت بالا استفاده می شوند.

 

 

هنگام استفاده کردن از فیلتر شکن ها چه خطر هایی برای اطلاعات فرد استفاده کننده وجود دارد؟

شاید شما هم استفاده کردن از فیلتر شکن ها تردید دارید و همواره سخنان دیگران استرس وجود خطر های مختلف را به شما انتقال می دهند. ما در این قسمت از مقاله می خواهیم مهمترین خطراتی که خرید و استفاده کردن از این خدمات برای افراد به وجود می‌آورد را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

به خطر افتادن اطلاعات شخصی افراد

یکی از مهم ترین خطراتی که افراد را هنگام استفاده کردن از این خدمات تهدید می کند در خطر بودن اطلاعات شخصی آنها است. با توجه به این که اطلاعات فرد استفاده کننده از فیلتر شکن به طور مداوم به این سرویس دهنده و به بسته در حال انتقال است آنها را تهدید می‌ کند پس در انتخاب و خرید فیلترشکن مناسب دقت داشته باشید.

ورود ویروس به سیستم یا گوشی تلفن همراه

یکی از خطرهای دیگری که هنگام استفاده کردن از فیلترشکن اطلاعات افراد و دستگاه آنها را تهدید می‌کند ویروسی شدن سیستم کامپیوتری و از بین رفتن اطلاعات مختلف آن است

همراهان عزیز امیدواریم اطلاعات قرار گرفته در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نکته ای که باید همواره مد نظر داشته باشید این است که در خرید و استفاده از سرور های ارائه کننده ی چنین خدماتی و امنیت آن ها اطمینان کامل حاصل کنید.

با توجه به مطالب شرح داده شده در قسمت های قبل  باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که هنگام خرید وی پی ان یا خرید فیلترشکن به طور کامل از سرور ارائه دهنده ی خدمات اطمینان حاصل کنید تا اطلاعات و فعالیت های شما با سطح امنیت بالاتری انتقال پیدا کند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن