با چت روم شلوغ ایران ، آشنا شو

این کارشناس آموزش خانواده گفت: بی هویتی ، سرعت و تسلط در برقراری ارتباط از جمله دلایل گرایش به گپ زدن است که ع

توسط AKHBAREMAAAA در 26 آبان 1399

این کارشناس آموزش خانواده گفت: بی هویتی ، سرعت و تسلط در برقراری ارتباط از جمله دلایل گرایش به گپ زدن است که عواقبی در روابط جوانان و شکل گیری دوستی در بین جوانان به دنبال دارد.


حمیدرضا ترکمندی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در منطقه کردستان اظهار داشت: فضای مجازی در اتاق های گفتگوی اینترنتی به ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت جوانان تبدیل شده است که مرزهای جدیدی در شکل گیری ارزش دارند.


 وی افزود: عملکرد غالب چت روم برای مصرف کنندگان ایرانی جنبه اوقات فراغت و سرگرمی است که در اشکال مثبت و منفی نیازهای ارتباطی آنها را در دنیای واقعی تسهیل و جبران می کند.


وی گفت: "اگرچه در فضای چت ، مرزهای جنسیتی روز به روز ضعیف می شود ، اما در بیشتر موارد جذابیت جنسی در روابط در دنیای مجازی بیش از هر زمان دیگری مهم است."



وی گفت: همجواری طولانی مدت با فضای مجازی می تواند منجر به فرهنگ پذیری یک جانبه و تأثیر شدید هنجارها و ارزش ها شود و با تشدید پدیده جهانی شدن ، وابستگی های ملی و سنتی بر مصرف کنندگان تأثیر بگذارد.


وی با بیان اینکه عواملی وجود دارد که ارتباط کاربران را در فضای مجازی چت تسهیل می کند خاطرنشان کرد: ناشناس بودن ، سرعت و روان بودن ارتباطات از جمله دلایل گرایش به چت است که عواقبی در رابطه بین جنسیت و دوستی جوانان دارد. که وسیله ای برای جستجوی و برآوردن کنجکاوی های آنها فراهم می کند.


ترکمندی با تأکید بر اهمیت اتاق گفتگو برای پر کردن اوقات فراغت ، افزود: گفتگوها در فضای مجازی مشارکت عاطفی را با مشارکت سیاسی و ارتباطات رو در رو جایگزین کرده و نوعی رابطه غیرواقعی بین مردم ایجاد کرده است.


وی گفت: این رابطه غیرواقعی پیامدهایی مانند کاهش سرمایه اجتماعی ، انزوا و جدا شدن از مشارکتهای مادی و عینی را به همراه دارد.


وی افزود: در نمونه های به دست آمده از چندین کافی نت ، مشخص شد که 71 درصد از جوانان 15 تا 30 ساله یک بار تلاش کردند صحبت کنند.


وی گفت: "75 درصد گفتگوها می گویند که آنها نقش های مختلفی در چت دارند. سهم پسران در ارائه تصویری غیرواقعی و کاذب از خود 89 درصد و سهم دختران 11 درصد است.


وی با اشاره به اینکه پسران به طور هم زمان با چند دگرجنس دوست دوست هستند ، افزود: بیشتر پسران که از دلبستگی عاطفی دختران آگاه هستند سعی می کنند رابطه خود با آنها را به همان چیزی که واقعاً به دنبال آن هستند محدود کنند. دارم تعقیب می کنم


ترکمندی گفت: "دختران اغلب دوستی و روابط با یک فرد دگرجنس را با وسواس و دقت بیشتری در نظر می گیرند."


وی افزود: پسران بیشتر از دختران به طور هم زمان با بیش از دو یا چند همجنسگرایان گپ می زنند و پسران در چت با تجربه تر از دختران هستند.


وی گفت: "پسران همچنین ترس و اضطراب کمتری نسبت به کنترلهای نامحسوس و شناسایی هنگام مکالمه داشتند."


این استاد علوم رفتاری افزود: جو حاکم در چت روم گفتگوهای دوستانه جوانان غیرجنسی است که هدف آنها جلب کنجکاوی ، آشنایی ، تفریح ، شیطنت و ماجراجویی است.

وی گفت: بیش از 50٪ از کاربران گپ گفتند که ترجیح می دهند با افراد مختلف و غریبه صحبت کنند و کمتر از یک سوم آنها تمایل به ملاقات با غریبه ها را دارند.


حمیدرضا ترکمندی خاطرنشان کرد: بیشتر سازندگان چت به چت روم های سرگرم کننده و سرگرم کننده علاقه مند هستند و نقوش زیر شامل پیدا کردن دوست ، طراوت و هیجان محیط چت ، تفاوت شخصیت ها در صحنه چت و زندگی واقعی به ترتیب است. ترفندها و ماجراها شارژ می شود.


در پایان یادآور شد: دختران نسل جدید از مادر و مادربزرگ خود برون گرا هستند و به راحتی در مورد خود و زندگی شخصی خود صحبت می کنند. بررسی پیام های رد و بدل شده در گپ های رومی ایران تناقضاتی را در بیان احساسات زشت و مبتذل و غیره نشان می دهد.

برای کاربران حاضر در گپ فراهم شده است! پیش از این ، چت فقط به صورت چت PM بود و کاربران در اتاق های گفتگو فقط می توانستند با وارد کردن متن با یکدیگر گفتگو و ارتباط برقرار کنند ، اگرچه بیشتر اتاق های گفتگو هنوز به آخرین به روزرسانی ها و ویژگی های جدید دسترسی دارند. آنها آن را پیدا نکرده اند و علاوه بر این فقط امکان چت به عنوان ورودی متن برای آنها وجود دارد ، اما از آخرین تغییرات و تحولات اتاق گفتگو ، ما می خواهیم به خدمات شما بگوییم که بسیاری از ویژگی ها مانند چت صوتی ، چت تصویری و علاوه بر همه اینها ، بسیاری از ویژگی ها در محیط چت ویژگی دیگری نیز وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند! در سایت های گپ ، سرپرست سایت یا سرپرستی که به کنترل پنل سایت خود و کاربرانش دسترسی دارد ، در تصمیم گیری و مدیریت آزاد است ، از جمله اخراج کاربرانی که اتاق گفتگو را نقض می کنند بدون اینکه مشکلی ایجاد کند

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن