عایق کاری

این عنوان اساساً همه چیز را می گوید. من توضیح می دهم که کف صوتی برای مشتریان احتمالی که می خواهند بدانند چگونه ضد صدا هستند ، 5 بار در روز صدا را مسدود نمی کند. این سوال همیشه بازمی گردد ، “چرا که نه؟ برای چه استفاده می شود؟
این طور نیست که من سعی می کنم روز کسی را در اینجا خراب کنم – دوست دارم فومی داشته باشم که بتواند صدا را از طریق دیوارها متوقف کند. من یک تن از آن را می فروشم. اما فیزیک فیزیک است. ما نمی خواهیم چیزی را به شخصی بفروشیم که صفر برابر باشد تا انتظارات مشتری را برآورده کند.

اکنون ، بسیاری از مخاطبین صوتی و افرادی که با تفاوت های ظریف صدا بسیار آشنا هستند ، می گویند: “خوب اگر فضای محدود نسبتاً کمی با منبع صوتی بزرگ معین داشته باشید ، امواج ساخته می شوند و به دلیل پاسخ های م ofثر ، فرکانس های خاصی را تقویت می کنند. شکل ظرف – و بنابراین افزودن جذب به داخل فضای محدود گفته شده در واقع باعث کاهش فرار dB به محیط می شود “، اما می گویم این مهم نیست.
نکته ای که سعی می کنم بگویم این است که قرار دادن چند مربع کف ضخیم 2 “اینجا و آنجا بر روی یک دیوار پارتیشن در یک آپارتمان باعث نمی شود کسی در 3 صبح تلویزیون و ساب ووفر شخص دیگر را بشنود. حتی پوشاندن 100٪ دیوار با کف ضخیم 2 اینچ ، به میزان انتظارات شخص ، باعث توقف حرکت صدا از طریق دیوار نمی شود. کف آکوستیک متخلخل است و به دلیل متخلخل بودن صدا باعث عبور صدا نمی شود.

به عنوان مثال ، بعضی از بلندگوها سالها پیش از کف به عنوان پوشش پنجره مشبک بلندگو استفاده می کردند. اگر کف در مسدود کردن صدا بسیار خوب است ، پس چرا چنین کاری می کند؟ یا گوشی های قدیمی روی Walkman’s از پشت در روز (من سنم را اینجا نشان می دهم). آنها کف تلفن بالای سر خود را داشتند تا از شنوندگان راحت تر باشد. کف موجود در هر دو نمونه به هیچ وجه جلوی صدا را نمی گرفت. صدا درست از بین ریخت.
بنابراین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ضد صدا شدن و مسدود کردن صدا داشته باشید ، ممکن است بخواهید
در اینجا معامله ، جذب صدا و مسدود کردن صدا دو چیز کاملا متفاوت است. جاذب های صدا از ادامه صدا برای پرش و انعکاس صدا در فضای خالی جلوگیری می کنند. این کار با ایجاد اختلال در مسیر اصوات و تبدیل انرژی به گرما انجام می شود. این کار اغلب با استفاده از مواد کرکی و متخلخل انجام می شود.
جلوگیری از صدا به موادی سنگین ، متراکم و ضخیم نیاز دارد. این مواد غالباً در مجامع چند لایه استفاده می شود تا صدا نفوذ نکند و از آن عبور نکند. عایق صدا بودن یک دیوار نیاز به اصلاح ساختار خود دارد.
من با برخی تشبیهات بیشتر توضیح خواهم داد. رنگ سفید “منعکس کننده” نور است ، درست است؟ و رنگ سیاه تمام نور را “جذب” می کند. چیزی که ما به عنوان سفید درک می کنیم فقط همه رنگهای نور است که با هم مخلوط شده اند و آنچه ما به عنوان سیاه درک می کنیم عدم وجود همه رنگها است. به یک تکه کاغذ دستمال روشن یک چراغ قوه بدرخشید و بازتاب زیادی ایجاد خواهید کرد. چراغ قوه را به یک کاغذ دستمال کاغذی سیاه و تیره بتابانید و بازتابندگی بسیار کمی را ثبت خواهید کرد.

با این حال ، به دلیل اینکه این دستمال کاغذی است ، شما کاغذ سفید یا سیاه را در مقابل نور قرار می دهید و از یک نوار لاستیکی استفاده می کنید تا انتهای چراغ قوه را کاملا با آن بپوشانید ، و تقریباً همان میزان روشنایی را که از طریق هر دو رنگ عبور می کند ، ثبت خواهید کرد از دستمال کاغذی شاید کمی کمی با رنگ مشکی … این یک تشبیه کامل نیست. اگرچه موها را به دو طرف تقسیم می کنیم ، نکته این است که صدا همان کار را می کند: از برخی سطوح منعکس می شود و توسط سطوح دیگر جذب می شود ، به همان روشی که نور نور را منعکس می کند و رنگ سیاه نور را جذب می کند.
وقتی به استودیوهای ضبط صدا نگاه می کنید که این همه کف فانتزی را در همه جای خود دارند ، این تصور را نکنید که این کف است که مانع عبور صدا از دیوار می شود. اینطور نیست آنها ابتدا لایه هایی از جرم و دریچه و جداسازی را به آن دیواره اضافه کرده اند تا از عبور صدا جلوگیری کنند ، سپس به دلایل مختلف کف را برای کاهش پژواک اتاق اضافه می کنند.
 

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>