این وبسایت ادعا کرده کرولا GR موتوری با قدرت ۲۹۶ اسب بخار خواهد داشت که از یک موتور ۱.۶ لیتری حاصل میشود٬ به نظر میرسد که تکنولوژی این موتور از حضور تیم تویوتا در سری مسابقات رالی WRC حاصل شده باشد. بر اساس گمانهزنیها، وظیفه انتقال قدرت در تویوتا کرولا GR به گیربکس شش سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک با سه حالت رانندگی محول خواهد شد. این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به اینکه عملکرد این گیربکس چگونه خواهد بود، بیان کرد: فقط باید منتظر اظهار نظر مشتریان و بازخورد آنها بود. اما نکته جالب و حائز اهمیت اینکه Car Sensor میگوید هاچبک تند و تیز ژاپنیها با قیمتی بین ۳.۵ الی ۴ میلیون ین (معادل تقریبا ۳۲ الی ۳۷ هزار دلار) راهی بازار خواهد شد. با توجه به اینکه یاریس GR در ایالات متحده به فروش نمیرسد، توسعه نسخه GR از کرولا میتواند خبر خوبی برای مشتریان حاضر در این کشور باشد. گفته میشود نیروبخش این مدل همان موتور ۱.۶ لیتری حاضر در یاریس GR است که با تغییرات صورت گرفته خروجی آن به ۲۹۶ اسب بخار افزایش یافته است.

Car Sensor ادعا میکند تویوتا نسخه ۵ درب هاچبک را به عنوان مدل پایه از کرولا GR انتخاب کرده است. بنا بر رسمی قدیمی امسال نیز خودروی سال اروپا به انتخاب هیئت ژوری ۵۹ نفره برگزیده شد و امسال این عنوان به تویوتا یاریس رسید. گرچه انتخاب یاریس در میان رقبای گران قیمت کمی عجیب به نظر می رسد، اما از نظر هیئت داوران یاریس یک بنده شایسته است که در نسخه آخر از هر نظر پیشرفت داشته است. GR یاریس RC نسخهای رقابتی محور بوده و از همان پیشرانه ۲۶۸ اسبی استفاده کرده و به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۶ سرعته دستی مدل RZ مجهز است. کمپانی ام جی یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ را برای MG 6 در نظر گرفته است. پلتفرم B جدید یاریس با هدف احیای دوباره این خودرو طراحی شده است. برای تصمیم گیری ظاهر، کیفیت، تجهیزات ایمنی استاندارد، عملکرد و راحتی بررسی شده است و یاریس با داشتن تمام پارامترهای ذکرشده و به دلیل موتور ۱ لیتری جدید و همچنین نسخه GR بسیار مورد تمجید داوران قرار گرفته است. البته بعد از این مدل یاریس بار دیگر دستخوش تغییراتی شد که این مدل بیشتر در بازارهای اروپایی عرضه شده است.

این دومین بار است که تویوتا یاریس به عنوان خودروی سال اروپا برگزیده می شود و پیش تر در سال ۲۰۰۰ بود که یاریس خودروی سال اروپا شده بود. همچنین دیسک و صفحه و رول بار این مدل سفت تر گردیده است تا در نهایت ارتفاع خودرو 11 میلی متر کاهش یابد. ریو که در یک دوره ۵ ساله تنها در ۲ بازار آمریکا و اروپا توانسته بالغبر ۳۷۵ هزار دستگاه فروش داشته باشد، هماینک از اصلیترین مدلهای کیا در مناطق آزاد ایران است. از آنجایی که مدل استاندارد کرولا استیشن در ایالات متحده غایب است، فروش این نسخه در آمریکا بعید به نظر میرسد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت پریوس با این میزان نیرو برابر با 10.7 ثانیه است که رقم چندان بدی نیست، اما نمیتواند برای مسابقه رالی جالب توجه باشد. با ورود به داخل خودرو اولین چیزی که جلبتوجه میکند، متریال استفادهشده در کابین هیوندای است که کیفیت مطلوبی دارد؛ بااینحال باید قبول کرد که از این نظر در مقایسه کیا ریو هاچبک پایینتر است. پدال شیفترهای این گیربکس نیز تجربهای شبیه گیربکسهای دستی را ارائه خواهند کرد. گیربکس CVT دایرکت شیفت تویوتا دارای دنده لانچ است تا پرفورمنس قوی و پاسخگویی از دورهای پایین ارائه شود.

720,000 تومان ویژگیهای روغن گیربکس آیسین AFW PLUS : مناسب برای خودروهای : کیا : سورنتو ، اسپورتیچ ، سراتو ، ریو ، اپتیما هیوندای :سوناتا ، توسان ،سانتافه ،آزرا ، اکسنت ، ولستر هایما : اس 7 تویوتا :هایلوکس ،کرولا ، کمری ، راو4 ، یاریس ، آریون ، پرداو ، لندکروز لکسوس : NX ، RX ، LS ، IS ، LX ، ES ،CT ، GS هیوندایی کیا… گرچه در اکثر درگ ها خودروهای همکلاس و تقریباً همسن در مقابل هم قرار می گیرند، اما این جا یک درگ متفاوت و جذاب را داریم که در آن ب ام و E46 M3 در مقابل تویوتا یاریس GR قرار گرفته است. علیرغم تعلیق بسیار نرم، سابرینا به لطف بهرهگیری از شاسی مرسدسبنز، از هندلینگ قابل توجه و فوقالعادهای برخوردار است که از این نظر یک پله بالاتر از رقیبی همچون ۲۰۶ قرار میگیرد. این یک نقطه نجیب است، اما یکی که خودروها را تقریبا به طور کامل به ماشین وظیفه متصل می کند، زمانی که ما منتظر بودیم که کمی بیش از آنچه که قبلا تجربه کرده بودیم، به سرانجام برسیم.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تویوتا یاریس کراس لطفا از صفحه ما بخواهید.