چرا برای سرمایه‌گذاری بورس را انتخاب کنیم؟

چرا برای سرمایه‌گذاری بورس را انتخاب کنیم؟ سرمایه گذاری در بورس : همه ما عموماً به دنبال آن هستیم تا پول خود

توسط AKHBAREMAAAA در 10 مهر 1399

چرا برای سرمایه‌گذاری بورس را انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاری در بورس : همه ما عموماً به دنبال آن هستیم تا پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که سود بیشتری را نصیبمان کند. در عین حال از قانونی بودن محلی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم مطمئن باشیم. از دیگر نکاتی که مورد نظر قرار می‌دهیم، شفافیت اطلاعات درخصوص سرمایه‌گذاری مورد نظر، سرعت و سهولت نقدشوندگی سرمایه است. بنابراین به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که در انتخاب روش سرمایه‌گذاری، موارد زیر برای ما مهم است:
  • کسب سود بیشتر نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری
  • حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری
  • اطلاع از بازار مورد نظر در هر زمان (وجود شفافیت در بازار)
  • قابلیت نقدشوندگی سریع و راحت
بورس از جمله مواردی است که علاوه بر پوشش اهداف ذکر شده، منجربه بهره‌مندی کل جامعه از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نیز می‌شود که از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال اشاره کرد.  

برای سرمایه‌گذاری در بورس چقدر پول لازم داریم؟

برای سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به سرمایه کلان نیست و شما میتوانید حتی با 100 هزار تومان هم وارد این بازار شوید. باید توجه داشت بهتر است برای ورود از سرمایه‌های راکد و بیکار خود استفاده کنید، مانند سپرده‌‌های بانکی یا پس اندازهایی که در کوتاه مدت مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. به عبارتی هرگز پولی که بنای اصلی زندگیتان وابسته به آن است مانند پولی که از فروش ملک، خودرو و... کسب می‌کنید برای سرمایه‌گذاری در بورس، وارد بازار سهام نکنید. در اصل سرمایه‌ای باشد که دید بلند مدت به آن داشته باشید و هرگز سودای کسب سود در زمان کوتاه را در سر نپرورانید.  

انواع بورس و سرمایه گذاری در بورس

بورس کالا: در این بورس معمولا مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می گیرد و تعداد زیادی از فروشندگان، کالای خود را عرضه و کالای مربوطه پس از بررسی های کارشناسی و قیمت گذاری توسط کارشناسان آن بازار، به خریداران ارائه می شود. بورس ارز: این نوع بورس در ایران فعال نیست و خرید و فروش پول های خارجی در این بورس انجام می شود. بورس اوراق بهادار: دارایی هایی مانند سهام، اوراق مشارکت و …. در این نوع بورس معامله می شود.  

مزایای سرمایه گذاری در بورس

حداقل سرمایه در بورس: سرمایه گذاری در بورس مزایای فراوانی دارد که به برخی از آنها در این قسمت اشاره می‌کنیم. یکی از مهمترین مزایای آن، سرمایه مورد نیاز اندک است. حداقل سرمایه لازم برای اینکار ۵۰۰ هزار تومان است. قانونی بودن بورس: از مزایای دیگر بورس می‌توان به قانونی بودن آن اشاره کرد. تمام خرید و فروش‌های شما در بورس قانونی هستند و پشتوانه قانونی دارند. در نتیجه خیال شما راحت است که جنس تقلبی، غیراصل و قاچاق به شما نمی‌فروشند یا اینکه سرمایه شما را به سرقت نمی‌برند. نقدشوندگی: یکی از مزیت‌های مهمی که بورس را از بیشتر بازارهای موجود متمایز می‌کند، نقدشونده بودن سرمایه گذاری ها در بورس است. مزیت نقدشوندگی بودن دارایی یعنی شما با خیال راحت و سریع می‌توانید سهمتان را به فروش برسانید و تبدیل به پول نقد کنید. از پنج دقیقه تا چندین سال: بورس یک بازار منعطف برای هر سرمایه گذار با هر هدف زمانی است. ابزارها و حتی سهم‌های متنوعی در بورس وجود دارند که هم می‌توان چند ساعت روی آنها سرمایه گذاری کرد و نوسان کوتاه مدت (مثلاً ۵ -۶ درصد در یک روز) از آنها گرفت و هم می‌توان روی سهامی سرمایه گذاری کرد که افق و دید بلند مدت سرمایه گذاری را می‌طلبد و در بازه زمانی یک الی دو سال می‌تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد سود و حتی بیشتر را در اختیار صاحبش قرار دهد. آیا شما بازاری را می‌شناسید که بتوانید با اینترنت و قانونی به خرید و فروش بپردازید و میانگین حدود ۳ درصد خالص سود را در تنها چند ساعت کسب کنید؟
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن