با 500 میلیون کدام خودرو کارکرده را بخرید

طی چند ماه گذشته با افزایش سرسام آوری در قیمت خودروهای داخلی یا خارجی روبه‌رو هستیم. دیگر خودرو صرفا یک کالای

توسط AKHBAREMAAAA در 12 مهر 1399

طی چند ماه گذشته با افزایش سرسام آوری در قیمت خودروهای داخلی یا خارجی روبه‌رو هستیم. دیگر خودرو صرفا یک کالای مصرفی نیست، بلکه با این افزایش در قیمت آن، شاهد خرید و فروش خودرو کارکرده به عنوان یک کالای سرمایه‌ای هستیم. عدم نظارت درست بر روی قیمت خودرو موجب شده خرید و فروش خودرو با قیمت‌های خارج از عرف و تعرفه واقعی آن صورت گیرد و از سوی دیگر عده ‌ی نیز خرید خودرو کارکرده را صرفاً برای فروش در قیمت بالاتر در آینده نه چندان دور انجام می‌دهند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بازار کنونی خودرو در ایران بازاری ملتهب و افسار گسیخته شده و هر روز شاهد افزایش بیشتر در قیمت خودرو هستیم. در کنار این مسئله، کوچکترین صدمه به خودروی نو شما می‌تواند ارزش آن را تا حدود زیادی کاهش دهد و شما را دچار ضرری چند میلیونی کند.
در این میان علاوه بر آنکه باید به فاکتورهای مختلف شامل مزایا و معایب خودروی مورد نظر توجه کنید به این مسئله نیز باید توجه داشته باشید که اگر قصد خرید یک اتومبیل نو دارید واقعا اتومبیل نو باشد!
ممکن است فروشنده خودروی با قطعات تعویضی اما به اسم خودروی نو به شما بفروشد و بعد از مدتی که از مسئله آگاه شدید، متوجه خواهیم شد که چند میلیون بیشتر از ارزش واقعی آن پرداخت کرده‌اید.!

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

خودرو جک s۳ مدل ۱۳۹۹ اتوماتیک

این خودرو شاسی بلند چینی سال ۲۰۱۴ در کشور چین عرضه شد و سپس وارد بازارهای بین المللی گردید. ورود جک s۳ به اوایل دهه ۹۰ در ایران باز می‌گردد که خودروهای چینی خیلی سریع در حال سرازیر شدن به بازار خرید و فروش خودرو ایران بودند و البته عرضه و تولید آن نیز توسط کرمان خودرو در ایران صورت می‌گیرد.

از خصوصیات ظاهری و فنی و ایمنی این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد: از نظر قدرت بدنه در این خودرو از فولاد گالوانیزه و فولاد پیشرفته مقاوم استفاده شده و در نتیجه از این حیث در میان رقبای خود حرفی برای گفتن و برتری نسبی دارد. از سوی دیگر حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است که مصرف کم و بازدهی بالا را نصیب خودرو می‌کند. جعبه دنده اتوماتیک، سیستم ترمز عقب و جلو دیسکی نیز می‌توان به دیگر خصوصیات آن اضافه نمود. همچنین در طراحی داخلی آن از متریال مرغوب و باکیفیت استفاده شده است.

 خودرو سراتو سایپا مدل ۹۴ اتوماتیک ۲۰۰۰

 سراتو سایپا خودرویی است که سادگی در آن به چشم می‌خورد. علت این مسئله نیز به کار بردن چرم در طراحی داخلی اتومبیل می‌باشد. البته استفاده از چرم حالتی لوکس نیز در خودرو تداعی می‌کند. این خودرو نیز تقریباً از امکانات روز خودروهای مدرن دنیا جا نمانده و برخی از این فاکتورها را داراست. ولی شرکت تولیدکننده این مدل سراتو یعنی شرکت سایپا برای کاهش هزینه‌های تولید خود بسیاری از آپشن‌های موجود بر روی نسخه اصلی آن را حذف نموده است ولی کاهش محسوس در قیمت خودرو ایجاد نکرده است.

 نمونه این حذف امکانات را می‌توان در بحث ایمنی خودرو نام برد که در نسخه اصلی سراتو اولین بار توسط اطلس خودرو به ایران معرفی شده بود و ۶ کیسه هوا جهت ایمنی و امنیت سرنشینان در نظر گرفته شده بود. علاوه بر این خودروی سراتو عرضه شده توسط شرکت سایپا با ترمزهای عقب کاسه ای به مشتریان تحویل داده می شوند. اما سراتو تولید شرکت سایپا تنها دو کیسه هوا را بر روی خودرو برای سرنشینان جلو نصب کرده است و نیازی به تامین امنیت سرنشینان عقب خودرو ندیده است!

آمارها نشان‌دهنده‌ی آن است که یک چهارم (۲۵ درصد) خودروهای دست دوم، دارای دستکاری در کیلومتر شمار و ۴۰ درصد خودروهای دست دوم، دارای انواع رنگ شدگی هستند که اگر شما در هنگام خرید خودرو متوجه این مشکلات نشوید، یعنی چندین میلیون ضرر در خرید خودرو که با توجه به قیمت‌های این روزها، اتفاق بسیار تلخی است.

شاید برخی از این ایرادها قابل تشخیص باشند اما بسیاری از ایرادات فنی و بدنه بدون حضور یک کارشناس مجرب قابل شناسایی نیستند؛ بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند هزینه چند صد هزارتومانی کارشناسی را پرداخت کنند اما چندین میلیون ضرر نکنند.

البته استفاده از کارشناس برای هر بازدید هم روش ایده‌آلی نیست؛ زیرا این احتمال وجود دارد که مجبور شوید برای ۵ خودرو هزینه کارشناسی را پرداخت کنید تا بالاخره یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اما این هم راه‌حلی دارد! می‌توانید به سراغ مراجع معتبری بروید که نمایشگاهی از خودروهای کارشناسی شده دارند؛ مثل همراه مکانیک که از سال ۱۳۹۲، به سراغ کارشناسی خودروها در محل رفت و اکنون بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده را در کشور دارد و شما با اطمینان خاطر می‌توانید برای خرید خودرو کارکرده به سراغ مشاوران متخصص همراه مکانیک بروید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن