لمینت دندان و نحوه درمان ان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟ لمینت دندان Dental laminate روشی مناسب در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی محس

توسط AKHBAREMAAAA در 26 خرداد 1400

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان Dental laminate روشی مناسب در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی محسوب شده که علاوه بر رفع نقص های دندانی، زیبایی فراوانی را برای دندان ها فراهم می نماید. لمینت ها در دو دسته لمینت کامپوزیتی و سرامیکی دسته بندی می شوند، انواع لمینت ها و موارد کاربرد آن ها بسته به شرایط دندان های فرد داشته و هزینه متفاوتی نیز دارند.

اما چه کسانی باید از لمینت دندان استفاده کنند؟

اگر دندان های شما بسیار نامرتب است، دیگر نمی توانید از روش های درمانی نظیر لمینت دندان برای رفع نقص استفاده نمایید. در این موارد بایستی از درمان های دیگر نظیر ارتودنسی بهره برید. اما در مورد شکستگی ها، رنگ پریدگی ها، فواصل بین دندانی و اصلاح طول تاج دندان، بهترین روش درمانی لمینت دندان است. فرض نمایید تغییر رنگ ایجاد شده در دندان ها به حدی باشد که با روش های معمول نظیر سفید کردن دندان ها قادر به اصلاح رنگ آن ها وجود نداشته باشد، در این موارد بایستی از لمینت به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی دندانپزشکی بهره برد.

اگر به دنبال زیبایی دندان و فراهم کردن لبخندی زیبا برای خود هستید، پیشنهاد ما لمینت است. زیبایی دندان تاثیر فراوانی بر زیبایی چهره داشته و چهره را جوان تر می نماید. از این رو درمان لمینت برای زیبایی چهره امری ضروری است. با استفاده از لمینت ها می توان مدل های خاص را نظیر دندان های خرگوشی یا لبخند هالیوودی برای افراد فراهم نمود.

انواع لمینت دندان برای چه کسانی مناسب تر است؟

لمینت های دندانی در دو دسته کلی لمینت کامپوزیتی Composite laminate و لمینت سرامیکی Ceramic laminate دسته بندی می شوند. اما هر کدام از این لمینت ها برای چه کسانی بایستی استفاده شوند؟ برای پاسخ دادن به این سوال بایستی به معرفی این دو نوع لمینت و شرایط خاص هر یک از آن ها بپردازیم.

لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی در جنس تفاوت دارند، برای استفاده از هر یک شرایط خاصی وجود دارد. به عنوان مثال میزان تراش دندان در لمینت های کامپوزیتی کمتر از نوع سرامیکی است. از دیگر تفاوت های بین لمینت های می توان به میزان استحکام ان ها اشاره نمود. بدون شک میزان استحکام نوع سرامیکی لمینت به مراتب بالاتر بوده و زیبایی بالاتری نیز دارند. البته هزینه لمینت کامپوزیتی کمتر است.

لمینت های کامپوزیتی به دلیل اینکه مستعد لک شدن هستند، انتخاب کمتری دارند. با این حال ، تهیه لمینت کامپوزیتی نیاز به کار آماده سازی کمتر روی دندان های طبیعی دارد و بیمار می تواند در همان روز از آنها استفاده نماید. از طرف دیگر، لمینت های سرامیکی به طور معمول دو برابر قیمت لمینت های کامپوزیتی هستند و برای قرار دادن آنها نیاز به تراش بیشتر مینای دندان است. در صورت کنده شدن یا خرابی آنها نیز قابل ترمیم نیستند. با این حال، ظاهر طبیعی و دوام بیشتری دارند و می توانند تا ده سال دوام بیاورند. لمینت های با کیفیت دارای عمر مناسبی بوده و بین 10 تا 15 سال بدون مشکل می تواند برای فرد مورد استفاده قرار گیرد.

تصمیم گیری برای آن که نوع لمینت مناسب برای فرد انتخاب شود، بستگی به نظر بیمار و دندانپزشک دارد که کدام گزینه بهتر است. در تعیین نوع لمینت مناسب، هزینه و شرایط دندانی فرد مهم ترین عامل برای انتخاب نوع لمینت مناسب است.

نحوه درمان لمینت دندانی چگونه است؟

نحوه درمان لمینت به صورت چند مرحله ای می باشد. در گام نخست بایستی معاینه دندان ها و رفع نقص های احتمالی برای آن ها صورت گیرد. در گام دوم بایستی تراش دندان و قالب گیری لمینت مورد نیاز برای آن صورت گیرد. پس از ساخت لمینت، الصاق و چسباندن آن به روی مینای دندان صورت می گیرد. برای این امر از چسب مخصوص استفاده می شود.

لمینت های مورد استفاده را می توان با فناوری های نوین نظیر کد کم cad/cam به صورت سه بعدی و زیبا ساخت. ساخت لمینت متناسب با دندان ها و به شکل زیبا از مزایای استفاده فناوری پیشرفته کد کم است. اگر به دنبال مرکزی معتبر برای لمینت کردن دندان های خود هستید، از مراکزی که از این فناوری بهره می برند، استفاده نمایید.

قیمت نهایی لمینت های بکار رفته برای بیماران بر مبنای تعداد واحد لمیننت مورد استفاده، تعرفه خود دندانپزشکی و در نهایت کامپوزیتی یا سرامیکی بودن لمینت ها تعیین می شود. با این وجود هزینه لمینت کردن در ایران بسیار پایین تر نسبت به بسیاری از کشورهای جهان بوده و متقاضیان فراوانی دارد.

منبع:https://mobindentalclinic.com/post/dental-laminate

منبع:https://drsepehrian.com/dental-laminate

 

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن