لوله پلیکا فاضلابی

  در ساختمان سازی و صنعت جنس و نوع لوله پلیکا فاضلابی بسیار مهم است. در بین مهندسان انواع لوله پلیکا فاض

توسط AKHBAREMAAAA در 30 تیر 1400

 

در ساختمان سازی و صنعت جنس و نوع لوله پلیکا فاضلابی بسیار مهم است. در بین مهندسان انواع لوله پلیکا فاضلاب  تقاضای زیادی دارد که به لوله UPVC نیز مشهور است.

در صنعت و ساختمان سازی نوع و میزان استحکام لوله پلیکای به کار رفته بسیار مهم است که در این بین لوله پلیکا فاضلابی جایگاه ویژه ای بین مهندسان یافته است. امروزه لوله پلیکا با نام لوله UPVC شناخته شده و مورد استفاده است.

لوله پلیکا چیست

از مهم ترین لوله هایی که در اتصالات فاضلاب استفاده می شود میتوان به لوله PVC، لوله پلیکا(UPVC)، لوله فاضلاب سایلنت، لوله های پوش فیت و لوله های پلی اتیلن اشاره کرد این لوله ها در سایز های 10 و 4 اینچ بیشتر کاربرد دارند و قیمت لوله پلیکا 10 اینچ مناسب تر می باشد.

لوله پلیکا در صنعت، ساختمان سازی،  فاضلاب های شهری، آبرسانی و یا انتقال کابل مخابراتی و الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس لوله پلیکا از نوعی آلیاژ پلیمر است. لوله پلیکا به نام لوله UPVC نیز مشهور است ولی عموم مردم آن را را به نام لوله پلیکا می شناسد و مورد استفاده قرار می دهند. این لوله ها به رنگ سفید یا خاکستری هستند که در سایز های مختلف طراحی و تولید می شود. از مهمترین ویژگی های لوله پلیکا میتوان به کیفیت و استحکام این لوله اشاره کرد. لوله پلیکا در عین سبکی بسیار مقاوم است.

قیمت لوله پلیکا

مواد تشکیل دهنده لوله پلیکا

لوله پلیکا در عین سبکی به دلیل مواد تشکیل دهنده اش بسیار مقاوم بوده و قابلیت تحمل وزن زیاد را دارد. مواد اولیه در ساخت این لوله عبارت اند از پودر گرانول پی وی سی، پرکننده ها که مهم ترین پر کننده استفاده شده در این لوله کربنات کلسیم است. روان کننده ها که مقاومت و اصطکاک بین قسمت های مختلف لوله را کاهش می دهد، پایدار کننده های حرارتی که نقش مهمی را دارند.

فواید استفاده از لوله پلیکا فاضلابی در صنعت ساختمان سازی

جنس لوله اتصالات فاضلاب در صنعت ساختمان سازی و فاضلاب شهری بسیار مهم می باشد که لوله پلیکا فاضلابی به دلیل ویژگی هایی که دارد در این عرصه شناخته شده و پر کاربرد می باشد. از مهم ترین ویژگی هایی که لوله پلیکا در انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد، مقاوم بودن و عدم زنگ زدگی هنگام عبور آب می باشد. لوله پلیکا فاضلابی به دلیل مقاوم بودن در عین سبکی بسیار پرکاربرد است. لوله پلیکا در برابر واکنش های شیمیایی مقاوم است و در دمای بالا تغییر نمی کند و ثبات دارد. این لوله بسیار منعطف است و به دلیل جنس آن قابلیت عدم ضربه خوردگی و آسیب دارد. لوله پلیکا خاصیت عایق بودن دارد و مواد آب را حفظ می کند. لوله پلیکا در عین سبکی قابلیت تحمل وزن زیاد را دارد و به دلیل وزن کم از نظر ایمنی بسیار ایمن است و حمل آن برای کارگزان بسیار آسان است. نصب لوله پلیکا بسیار آسان بوده و بی نیاز از وسایل مدرن است و در برابر اتفاقات طبیعی نظیر سیل و زلزله مقاوم می باشد. یکی دیگر از ویژگی های این لوله عدم پوسیدگی و رسوب در دیواره های لوله است.

لوله پلیکا

همچنین از این لوله پلیکا در صنعت کشاورزی نیز استفاده میشود که با مراجعه به سایت اخبار برتر بیشتر بخوانید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن