هدرز 206 تیپ 5 و 6 موتور TU5

همانطور که اشاره شد، هدرز بیشتر در صنعت تیونینگ خودرو کاربرد دارد و کمتر خودروسازی این قطعه را به صورت فابریک

توسط AKHBAREMAAAA در 7 شهریور 1400

همانطور که اشاره شد، هدرز بیشتر در صنعت تیونینگ خودرو کاربرد دارد و کمتر خودروسازی این قطعه را به صورت فابریک بر روی خودرو نصب میکند؛ بنابراین هدرزها اغلب در فضای کارگاهی تولید میشوند که نحوه خمکاری لوله باید توسط دستگاههای مخصوص به صورت دقیق انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر قابل توجهی بر روی قابلیت های نهایی محصول خواهد داشت. انباره که یکی از قسمت های مختلف اگزوز می باشد، وظیفه ی کاستن سرعت گازهای خروجی و بی صدا کردن آنها را بر عهده دارد؛ که هر انباره با توجه به ابعاد و جنسی که دارد، تن صدای مخصوص به خود را خواهد داشت. زمانی که پالس ها به گوش شما میرسند، پرده گوش به لرزش میافتد و مغزتان این لرزش را صدا تلقی میکند. همچنین با توجه به برخی نکات که در تصاویر بازدید مسئولان از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده است، اطلس با تریم داخلی جدیدی نسبت به کوییک و کوییک فیس لیفت ( کوییک S و G ) به بازار خواهد آمد و سبک کابین مشابه به رنو سیمبل را دارد. همچنین به احتمال زیاد اطلس با پیشرانه M15 توربو ( مشابه به شاهین ) به بازار معرفی می شود و جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۵F18 بر روی آن نصب می گردد.

افزون بر موارد گفته شده جنس هدرزها نیز در بازدهی آنها تاثیرگذار است که در بین آن ها از فولاد ضدزنگ نسبت به جنس های دیگر از جمله فولاد سنتی (Traditional Steel)، تیتانیوم و چدن (Cast-Iron)، بیش تر استفاده شده است. آن طور که گفته می شود، اطلس اولین خودروی کانکتد کار ( فناوری خودروهای قابل اتصال ) ملی خواهد بود و از همان ابتدا با چنین ویژگی وارد بازار می شود. در حال حاضر گفته می شود که آریا در اوایل سال ۱۴۰۰ وارد خط تولید سایپا خواهد شد و در نیمه دوم سال آینده قدم در جاده های کشور می گذارد. پونتیاک قدرت و گشتاور این موتور را 310 اسب بخار و 390 پاوندفوت اعلام کرد (اگرچه به عقیده ی کارشناسان توانایی رسیدن به 370 اسب را نیز داشت.) در ان دوره ی زمانی چنین قدرتی برای این موتورها بی سابقه بود در حالیکه قدرت موتورهای تولیدی دیگر کمپانیها در حال کاهش یافتن بود. اما وزن این خودرو هم در مدل صندوق دار(که سبکتر از مدل هاچبک تیبا2 بوده) حدود 90 کیلوگرم سنگینتر از پراید بوده و همین موضوع باعث شده عملکرد تیبا نسبت به پراید، تقریبا تفاوت چشمگیری نداشته باشد. خودرو پراید برخلاف تصور عموم ، ظرفیت تقویت و تیونینگ بسیاری را دارد ، به همین دلیل در مسابقات داخلی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند به طوری که در پیستهای سرتاسر کشور شاهد حضور پررنگ آن ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به اینکه هنوز برخی از اجزای اطلس به تولید انبوه و رسمی نرسیده و از سویی معرفی عمومی برای این هاچ بک کراس خانواده X200 سایپا برگزار نشده است، بعضی از قطعات مانند تریم داخلی، چراغ ها، سپرها و… اما آن چه که مشخص است، اطلس عضو جدید خانواده X200 خواهد بود و در بحث نمای ظاهری و اجزای جانبی خودرو، شباهت بسیاری به محصولاتی چون کوییک، ساینا، تیبا و تیبا ۲ دارد. با توجه به تصاویر بخش عقب خودرو می توان شباهتی را میان خطوط طراحی جدید سایپا و رنو مشاهده کرد. سیدجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا ، درباره روند تولید خودروهای جدید در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: تولید نمونه نهایی محصول جدید گروه خودروسازی سایپا که در کلاس B طراحی شده و به نام «اطلس» به بازار عرضه میشود، به پایان رسیده و این خودرو با ظاهری مدرن و زیبا و وجود امکانات و تکنولوژیهای روز به زودی رونمایی خواهد شد. با این وجود مدیرعامل سایپا اعلام کرده است که بزودی کراس اوور جدیدی با نام اطلس به بازار معرفی می شود و این خودرو در کلاس B قرار دارد. اما یکی از اصلی ترین تغییرات قابل مشاهده در موتور M15GSI سایپا و مگا موتور، تجهیز این پیشرانه به سامانه VVT یا همان زمان بندی متغییر سوپاپ های سوخت است.

همچنین سر سیلندر این پیشرانه ارتقا یافته متفاوت از نمونه پایه بوده و پاشش سوخت و جرقه زنی هم در M15GSI تغییراتی را داشته است. شرکت خودروسازی سایپا برنامه دارد تا طی هفته های آتی دومین کراس اوور خود را کلاس B و با نام ” اطلس ” به بازار عرضه کند. به این ترتیب، بخش پرفشار موجی که از محفظه خارج میشود، با بخش کم فشار موجی که از محفظه خارجی بازتاب مییابد، با هم تداخل و هر دو موج یکدیگر را خنثی میکنند. بعد قسمت پایینی بطری را چسب بزنید و آن را به دو چوب بستنی که به شکل ضربدر به یکدیگر متصل شدهاند، بچسبانید. به عبارت ساده تر، سایپا اطلس خودرویی کوچک تر از آریا است و منابع آگاه می گویند که این کراس اوور شهری بر اساس پلتفرم X200 توسعه پیدا کرده است. هدرز ساخت EngineArts بر روی موتور TU5 باعث افزایش 8 اسب بخاری قدرت این موتور شده و از مصرف سوخت آن می کاهد. پژو پارس (پرشیـا) : دیوار ارومیه زانتیا ELX , خرید هدرز پراید TU5 AUTO پژو 407 … تغییر گیربکس معمولاً برای خودرو 405 ، پرشیا ، سمند توصیه میگردد چراکه موتور این خودروها به صورت کامل با گیربکس زانتیا همخوانی دارد ، یعنی در واقع شما گیربکس اورجینال را با گیربکس زانتیا یا همان گیربکس ربز دنده 1975 تعویض خواهید کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن