تراتل دستی حساس: مقاومت متوسط و فیدبک زمانی تراتل دستی باعث کنترل آسان تر سرعت می شود و شتاب دستگاه را هم بهتر می کند. مقاومت در برابر پنجری و نیرومندی این تایرها افزایش یافته است. این سیستم می تواند انرژی سینتکی را از هر ترمز و توقفی ریکاوری کند و به آن را به انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل کند تا قدرت اسکوتر را برای پیمودن مسافت بیشتر بالا ببرد. این دسته از ماشین کنترلی ها از نظر ظاهری بسیار شبیه به دسته آنرود هستن و بعضا مشاهده میشه که از ماشین دریفت به عنوان ماشین آنرود و درگ استفاده میشه و برعکس. این ماشین ها دارای رنگ های متنوع تری بودند و علاوه بر 206 های اتوماتیک تیپ 4 که بعد ها در ایران تولید شد دارای حسگر باران , محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد , توری نگهدارنده داخل صندوق و تودوزی با رنگ های متنوع بودند. البته از همون اول ماشین رادیو کنترلی تولید نمیکرده و اوایل تو کار تولید ماشین های مدل بوده. ولی ایراد این کلاس اینه که ماشین های اسکیل یعنی خوشگل و با جزئیات بالای بادی توشون تولید نشده و اصولا قیاقه های عجیب و غریب دارن.

اصولا این دسته از ماشین کنترلی ها برای کسایی پیشنهاد میشه که دوست دارن دلشونو بزنن به طبیعت و بازی های دفرانسیل و فنر بندی ماشین رو ببینن و حال کنن. اگه میخوایین ماشین آفرودی داشته باشین که گاهی اوقات خواستین یه گازی تو آنرود هم باهاش بدین کلاس تراگی میتونه انتخاب مناسبی برای شما باشه… اگر مشکلی وجود داشته باشد، این اپلیکیشن به سرعت آن را به شما گوشزد می کند. بعضی برند های اسپید کنترل تا وقتی که پایانه های تراتل RC را تنظیم نکنید به طوریکه تراتل در مینیمم حدود 1000 PWM بوده و در ماکزیمم حدود 2000 باشد، به شما اجازه کالیبراسیون را نمی دهند. کافی است دو بار پشت سر هم، دکمه پاور را فشار دهید تا به راحتی بین حالت ها سوییچ کنید و به راحتی سرعت خود را بر اساس محیط پیرامون خود تنظیم کنید. استپر موتور وظیفه دارد سرعت آیدل موتور را تنظیم کند. این قطعه یعنی اسپید کنترل یه قطعه الکترونیکی هست که روی ماشین کنترلی های الکتریکی پیدا میشه و وظیفه اش کنترل دور موتور الکتریکی هست. و میتونه توی ماشین کنترلی هایی که دفلاک دارن وظیفه فعال سازی یا غیرفعال سازی دفلاک رو برعهده داشته باشه یا توی ماشین کنترلی های الکتریکی تعویض سبک و سنگین (High Or Low) رو انجام بده.

چرا که فارغ از سبک و الکتریک و سوختی بودن همه چیز درباره ماشین کنترلی بر میگرده به رادیو اون ها چون همه ماشین ها رادیویی هستن و برای کنترل اون ها از راه دور اول از همه به رادیو کنترل نیاز داریم! پس همه چیز درباره ماشین کنترلی ها علاوه بر رادیو به باتری هم بر میگرده. این ماشین کنترلی ها به نسبت بقیه دسته ها قدرتی تر بوده و از فنر بندی های مخصوص آفرود بهره میبرن. از این سر پیچ گوشتی های مختلف میتونید تهیه کنید که عوض میشن قیمتشون هم مناسب هست. خب سروو موتور ها یکی از قطعاتی هستن که روی هر ماشین رادیو کنترلی پیدا میشن و کمتر ماشین کنترلی هست که آثاری از سروو در اون یافت نشه. بر طبق گقته خوده شرکت اکسیال هدف اون ها طراحی ماشین های رادیو کنترل با کیفیت برای بازی در بیرون از خونه هست که بشه توی همه محیط های مختلف با ماشین RC حسابی لذت برد و البته قابلیت ارتقا هم واسش در نظر گرفتن و بازار و فروش هم خیلی براشون مهم بوده و هست. در اینحالت بدون در نظر گرفتن هیچ مورد خاصی اندازه دریچه گاز نشوندهنده این موضوعه که این دریچه برای این محفظه بزرگه.

این قطعه درست در کنار تراتل بادی نصب شده است. تراتل بادی قطعه ای استکه که دریچه گاز درون آن قرار دارد و سیم گاز هم به آن وصل می شود. با حداکثر سرعت 25 کیلومتر بر ساعت تا 30 کیلومتر شارژدهی دارد. گاهی در انتخاب جریان ریتینگ اسپید کنترل سردرگمی بوجود می آید، اما باید در نظر داشت این جریان حداکثر موتور است که جریان ریتینگ اسپید کنترل را تعیین می کند. و این یعنی 28 نیوتن! شرکت اکسیال، یا بهتره درست ترش رو بگیم یعنی Axial Racing در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده. که در نهایت در سال ۲۰۱۵ خفن ترین تراکش یعنی مدل X-Maxx رو روانه بازار کرد. و البته یکی از تفاوت های دیگه ماشین های دریفت با مدل های آنرود در لاستیک ها هست. اشاره کرد. توی بعضی از مدل های شرکت تامیا روی شاسی اصلا کار نشده و هدف اصلی فقط ظاهر بوده. پس از تا زدن، اسکوتر فقط 49 سانتیمتر ارتفاع دارد و به راحتی در صندوق عقب ماشین جا می شود.