درگ پژو 405 SLX تقویت ریو تقویت شده 2
داستان این خودرو نیز همانند دنا پلاس توربو یکسان بوده و هر دو خودرو با تغییراتی که بر روی نسل های قبلی خود انجام گرفته به نوعی با عنوان یک محصول ایرانیزه ( با طراحی مهندسان ایرانی ) تولید شده اند تا بتوانند نیاز تمام مشتریان خود را رفع نمایند. ابعاد بدنه دنا پلاس توربو با خودروی سمند تقریبا برابر بوده ولی به دلیل طراحی حجیم فضای داخلی بر خلاف سمند که خودروی جاداری است این خودرو با مشکلات کمبود فضا مواجه است که یک ضعف برای این خودرو بشمار می رود. 207i از سال 1389 به بازار داخلی عرضه شد و به لطف روند نه چندان سریع پیشرفت صنایع خودرو سازی این محصول نیز در کنار خانواده 206 به یکی از خودروهای محبوب بازار تبدیل شد. این صفحه نمایش 7 اینچی در قسمت بالا و میانی داشبورد قرار گرفته است و در کنار لمسی بودن امکاناتی چون GPS و سیستم چند رسانه ای را در اختیار راننده قرار می دهد.
گیربکس پژو 207 صندوق دار علاوه بر اینکه قدیمی و ضعیف است، به دلیل کیفیت پایین مونتاژ و مشکلات موجود در سیستم خنککننده گیربکس AL4، پس از مدتی مشکلات متعددی چون گاز هرز خوردن از دنده یک به دو، ضربه زدن در معکوسها و ضربه زدن در دنده عقب ایجاد میشوند که مالکان این خودرو برای تعمیر آن هزینههای زیادی را متحمل خواهند شد. همچنین در صنعت خودروسازی رسم است که اگر خودرویی از نظر فنی و قوای محرکه ارتقاء پیدا کند، به همان میزان نیز باید ترمزهایش بهینه سازی شود، زیرا کنترل یک خودروی قدرتمند با ترمزهای ضعیف کاری نشدنی است. صندلیهای ردیف عقب نیز حذف شد تا پژو 205 T16 یک هاچ بک جذاب با ظرفیت دو سرنشین باشد. شرکت ایران خودرو برای انتقال قدرت موتور به چرخهای پژو 207 صندوق دار، از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با نام AL4 استفاده کرده است که علاوه بر این خودرو، محصولاتی چون پژو 206 تیپ 6، رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک یا پژو 207 هاچ بک نیز از این گیربکس استفاده میکنند. در بخش امکانات نیز همچنان دنا پلاس توربو با توجه به نسل جدید این خودرو که قرار است در تیپ های مختلف وارد بازار شود در مقایسه با 207 برتری داشته و اپشن های بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.
بسیاری از خودروهای هاچ بک با مشکل فضای کم برای سرنشینان نمایش پیوند مواجهاند. بخش داخلی پژو 207 SD از لحاظ طراحی و متریال کاملا مشابه نسخه هاچ بک است و در بدو ورود به کابین شاهد قطعات مشترک میان این دو خودرو هستیم. با توجه به اینکه مهندسان شرکت خودروسازی ایران خودرو برای تبدیل پژو 206 و پژو 207 هاچ بک به یک خودرو سدان فقط به فکر افزودن یک صندوق بودند، در ساختار کابین تغییرات ویژهای را لحاظ نکردند و به همین دلیل در ردیف دوم صندلیهای پژو 207 صندوق دار شاهد فضای محدودی برای سرنشینان هستیم، به طور کلی این صندلیهای عقب با صندلیهای جلو فاصله بسیار کمی دارند و این مشکل از سوی طراحان برطرف نشده است. این قاب کرومی رنگ با ایجاد فاصله ای میان این قسمت داشبورد تقریبا یک فضای دو قسمتی را ایجاد کرده است بر خلاف داشبورد 206 و دنا پلاس که تمامی امکانات و سیستم ها پشت سر هم قرار گرفته اند و یک مجموعه یکپارچه ای را ایجاد کرده اند. بعد از 8 سال از عرضه این خودرو ایران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه جدید تری از این خودرو را با هدف ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان به صورت صندوق دار روانه بازار کند.
صندلی های عقب خودرو طراحی مناسبی داشته ولی به دلیل حجم نسبتا زیادی که دارند یکی از اصلی ترین مشکلات دنا پلاس را که فضای خیلی کم سرنشینان عقب در قسمت فاصله با صندلی جلویی دارند را وب سایت شخصی ایجاد می کند. روکش صندلی ها پارچه ای و تنظیمات آن با استفاده از اهرم های دستی صورت میگیرد و در این خودرو علاوه بر دو تکه شدن صندلیهای ردیف عقب به همراه قابلیت تاشو، پایه های ISOFIX هم برای اتصال صندلی کودک تعبیه شده است. هر دو خودرو بنابر گزارش های منتشر شده از سوی کمپانی توانسته اند استاندارد های ایمنی را از موسسه های معتبر کسب کنند و از نظر ایمنی سلامت سرنشینان خود را تضمین می کنند، البته این استاندارد های کسب شده هنوز مورد بررسی قرار نگرفته اند تا از صحت و درستی انها اطمینان حاصل شود. ارتفاع خودرو از قسمت جلویی به سمت انتهای خودرو افزایش می یابد و فضای نسبتا خوبی را برای سرنشینان در قسمت بالای سر فراهم می کند.
اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد راهنما لطفا به بازدید از وب سایت ما.