چگونه لباس را می توان یک ابزار مقاومت'
آنچه شما می پوشند می گوید چیزی در مورد آنچه که شما چیست. از آنجا که لباس و سبک می تواند نقش مهمی در جنبش های اجتماعی. Tanisha C. فورد یک استاد تاریخ در دانشگاه شهر نیویورک است که به مطالعه جنبش های اجتماعی. او در صحبت با بازار میزبان کای Ryssdal در مورد تاثیر لباس تا به حال در حرکات گذشته و امروز است. در زیر یک ویرایش متن مکالمه خود را.
کای Ryssdal: آیا من به نفع شما خواهد و من به برخی از نمونه هایی از تاریخچه مد و جنبشهای اعتراضی و چگونه آنها به نوع تراز وسط قرار دارد.
Tanisha فورد: چند برجسته و تفکر از لباس به عنوان یک ابزار مقاومت, من فکر می کنم از suffragettes و sashes و استفاده از لباس سفید, لباس حزب پلنگ سیاه و سفید و پوشیدن ژاکت چرمی سیاه و سفید و سیاه برتس. من فکر می کنم عمل کردن و خود را به "سکوت در برابر مرگ" تی شرت. و همچنین بیشتر نمونه های اخیر شامل پیراهن و "Assata به من آموخت" T-پیراهن سیاه و زندگی ماده فعالان پوشیده اند و حتی کسانی که بسیار روشن و یاد مهبل گلابی کلاه از انقلاب.
از چپ به راست: suffragette رژه در سال 1911 (موضعی مطبوعاتی آژانس/گتی ایماژ); اعضای حزب پلنگ سیاه در سال 1969 (Jean-Pierre Laffont/مایکل Ochs Archives/گتی ایماژ); یک فعال پوشیدن, مهبل گلابی کلاه در سال 2018 (آدم بری/گتی ایماژ).
Ryssdal: من گفت: "مد" و می گفت: "لباس". یک تفاوت وجود دارد در ذهن خود را به عنوان آن می آید در اعتراض به حرکات?
فورد: برای من یک تفاوت وجود دارد چرا که من فکر می کنم که اغلب فعالان زمانی که آنها فکر می کنم در مورد یک نماد برای جمعی خود را سیاست آنها فکر می کنم از چیزی است که در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره کمد لباس از آن گروه. برای مثال اگر ما استفاده از آن پیراهن مثال این پیراهن بودند چیزهایی بودند که بخشی از فرهنگ هیپ هاپ و هیپ هاپ اخلاق ، و تا زمانی که فعالان پوشیدن آنها لزوما با پوشیدن آنها به عنوان بیانیه مد. آنها با پوشیدن آنها به عنوان یک نماد است که نشان دهنده بسیار ارگانیک این گروه از مردم که در حال بسیج در برابر چیزی شبیه به خشونت پلیس. پس چه اتفاقی می افتد اغلب هر چند که شرکت های بزرگ, مد, مارک, آنها را به کسانی که همه چیز و سپس بالا بردن آنها را به مد اگر شما خواهد شد. به طوری که آنها آن را به طوری که زندگی روزمره فرد می خواهد به خرید یک hoodie, شما می دانید, سیاه و سفید hoodie با نوشتن و یا حروف در آن است.
Ryssdal: من زده بود سازگاری و آب و برق و لباس در یک جنبش اعتراضی و به طور خاص در جنبش حقوق مدنی که در آن منظور از روز لباس-دانا اوایل بود مناسب و روابط — نگاه رسمی و خشک و مناسب و در حال حاضر خود را به خوبی و سپس بعد از تغییر به عنوان فعالان و جنبش شد جوان تغییر به لباس و تی شرت. بحث در مورد که برای یک دقیقه شما می شود ؟
فورد: شما می دانید که یکی از بزرگترین یابد و زمانی که من مشغول به کار بود در اولین کتاب "آزاد موضوعات." شروع کردم به اطراف نگاه کنید و ببینید برخی از آرشیو دیجیتال از جنبش حقوق مدنی و یکی از چیزهایی که من متوجه شده بود که وجود دارد این فعالان جوان که بخشی از این دانش آموز خشونت پرهیزی در کمیته هماهنگی و یا SNCC و آنها با پوشیدن لباس جین. و آنچه که من آموخته است که پس از مصاحبه با چند تن از این افراد و همچنین خواندن فایل های FBI در برخی از این فعالان برجسته بود که آنها با پوشیدن آن لباس به تراز خود را با جنوب sharecroppers آنها سازماندهی کنار در مکان هایی مانند روستایی می سی سی پی و روستایی Alabama. به طوری که آنها با پوشیدن آن چیزهایی رد احترام سیاست ملی NAACP که البته همانطور که شما اشاره کردید, شما می دانید نوع می شود نماینده این upstanding "روز یکشنبه بهترین" لباس. اما آنها با استفاده از کسانی که چیزهایی برای گفتن OK به عنوان جوان کالج, مردمی, ما می خواهیم به یک نوع خاص از آگاهی طبقاتی به عنوان بخشی به ما پلت فرم سیاسی و لباس جین بخشی از آن است.
Ryssdal: Hmm. بنابراین اجازه دهید من پرتاب یک استاد تاریخ سوال در تاریخچه استاد. مقایسه و کنتراست که با آنچه ما امروز می بینیم که همه در خارج وجود دارد وجود دارد هیچ یکنواخت و در عین حال وجود دارد برخی از یکنواختی.
فورد: راست. شما می دانید, من فکر می کنم که فرگوسن لحظه واقعا قدرتمند بود که در آن فعالان نوع تنظیم یک لباس است که فعالان امروز در سال 2020 هنوز هم پوشیدن. من فکر می کنم افرادی مثل Tef پو, گفته, گوش, ما نه میخوام شرمنده از ما, خالکوبی, از ما, شما می دانید, ما توپ کلاه ما T-پیراهن این است که بخشی از آن را برای ما. بنابراین آنچه ما در حال حاضر با معترضان در خیابان شما هنوز هم دیدن کسانی که پیام T-پیراهن جعبه نوارهای در رنگ های قرمز روشن و پر جنب و جوش نارنجی — منظورم این است که همه این است که بخشی از آن, و من واقعا دوست دارم به آن را ببینید. آن نیز صحبت می کند به queerness از این جنبش که شما می دانید که این حرکات موجب شد نه تنها جوان سیاه, افراد, اما, جوان, سیاه, عجیب و غریب مردم است. و بنابراین ما می بینیم عجیب و غریب به سبک زیبایی تبدیل به مرکزی برای زندگی مهم سازماندهی در راه است که ما تا به حال دیده نشده در نسل های قبلی. به خصوص در راه است که ساخته شده آن را به جریان اصلی بیشتر آرشیو آن جنبش.
Ryssdal: تصور کنید که خود را یک استاد تاریخ که شما قطعا خواهد شد هنوز 25 سال از هم اکنون یکی امیدوار است که شما نگاه به عقب در این لحظه چه قراره ایستادگی کردن به شما ؟
فورد: شما می دانید برای من این ماسک است. این COVID-19 ماسک. شما می دانید که مردم با پوشیدن ماسک برای محافظت از عفونت است. بنابراین ماسک سپس تبدیل به یک نوع متفاوت از زره درست است ؟ بنابراین از یک طرف ما می خواهید برای دریافت در سراسر یک پیام برای پلیس: "Stop killing ما است." اما به منظور آن نوع از جمعی ایستاده و ما را به بیرون رفتن و در خط مقدم از اعتراض در میان جهانی از همه گیر. و که به نظر من نماینده از آنچه آن را مانند به سیاه و سفید در این کشور برای همیشه انتخاب از مجموعه ای از امکانات است که نامطلوب هستند. من مردم را تشویق گرچه به حق خود را در اعتراض به, اما خدای من, من فقط واقعا نفرت به دیدن ما باید آن را انجام دهد در این شرایط که در آن ما می دانیم که این ویروس بسیار عفونی و مسری.
داستان های مربوط به
به عنوان یک غیر انتفاعی, اخبار سازمان های آینده ما بستگی به شنوندگان مثل شما که اعتقاد به قدرت های خدمات عمومی و روزنامه نگاری.
سرمایه گذاری خود را در بازار به ما کمک می کند باقی می ماند paywall-رایگان و تضمین می کند هر کس دسترسی به قابل اعتماد و بی طرفانه اخبار و اطلاعات بدون در نظر گرفتن توانایی خود را برای پرداخت.
اهدای امروز — در هر مقدار — برای تبدیل شدن به یک بازار سرمایه. در حال حاضر بیش از هر زمان تعهد خود را می سازد تفاوت.
tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de