آموزش سئو برای جذب مشتری بیشتر
سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم
در صورتی که سایت شما مسیر کلیک کوتاهی داشته باشد، موتورهای جستجو نیز زمان کمتری را برای بررسی سایت شما صرف می کنند. درک عملکرد مرورگرها و نحوه کار با آنها یکی از ضروریترین اقداماتی است که افراد علاقهمند به آموزشهای سئو باید با آن آشنا باشند. برای مثال، شما باید بتوانید برای سرعتالعمل بیشتر و دسترسی به برخی از معیارهای مرتبط با سایتها در زمان کمتر، افزونههای کاربردی این حوزه (ابزارهای سئو) را به مرورگر خود اضافه کنید. بنابراین یادگیری کامل انواع مرورگرها کمک میکند شما راههای میانبری برای کارهای خود پیدا کنید. تحلیل و بررسی نیاز کاربران یکی از مهمترین کارها در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی سایت است که در آن یوزر اینتنت یا همان مقصود کاربر را برای کیوردها مشخص می کنیم. قبل تر ها شعار محتوا پادشاه است در بین سئوکاران خیلی باب بود، اما با گذشت زمان همه متوجه شدیم که محتوا به تنهایی نه تنها پادشاه نیست بلکه خواجه دربار هم نیست.
از رو شما باید تمامی فایلهای ذکر شده را فشرده سازی کنید و تبدیل به یک فایل CSS و یک فایل Js کنید. اگر بخواهیم به بررسی اهمیت توضیحات متا بپردازیم، میتوانیم به یواست سئو اشاره کنیم. زمانی که شما محتوای خود را بارگذاری میکنید، یکی از مواردی که به بررسی آن میپردازد، توضیحات متا محتوای شما میباشد. توضیحات متا، همان خلاصهای است که شما در هنگام جستجو یک عبارت در گوگل در زیر هر عنوان در صفحه اصلی گوگل مشاهده میکنید. شما نمیتوانید وبسایت خود را بهینهسازی کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.
این کار هم برای صفحات محصول و صفحههای دستهبندی مفید است و هم برای کلیت سایت. مورد سوم هم به این دلیل است که صفحهٔ اصلی بیشترین اعتبار را از آن خود میکند؛ چراکه سایر وبسایتها معمولاً به آن لینک میدهند. به همین خاطر، هرچه تعداد کلیک بین صفحهٔ محصول و صفحهٔ اصلی بیشتر باشد، از اعتبار کمتری برخوردار است. پس ساختار و معماری سایت فروشگاهی باید به این شکل باشد که کاربر با کمترین تعداد کلیک، به مرتبطترین محتوا دست پیدا کند. اگر کار گره خورد، به صفحهٔ نتایج جستوجو سر بزنید و ببینید چه نوع محتوایی در رتبههای بالاتر ارائه شده است. هر کاربری با یک هدف خاص و مشخصی از گوگل استفاده میکند؛ مثلاً برخی دنبال کسب اطلاعاتاند و برخی دیگر هم میخواهند محصولی بخرند.
اگر با بک لینک آشنایی ندارید در ادامه آن را به طور کامل شرح میدهیم. گوگل اهمیت بسیار زیادی برای بک لینکهای قدرتمند قائل است و اگر از بک لینکهای خوب استفاده کنید، احتمال افزایش رتبه شما در نتایج گوگل بالاتر خواهد بود. از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش مییابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب میکند؟ بدون شک سایتی که رتبهی بهتری در نتایج سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد. افزایش فروش و افزایش مشتری مهمترین مسائلی هستند که صاحبان کسب و کارها همواره به آن توجه دارند. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران میخوانند.
یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو و تجربه کاربری، سرعت بارگذاری وب سایت است. اگر سوالی داشتید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، حتما پاسخ خواهیم داد. در ادامه به معرفی بعضی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میپردازیم. این کلمات معمولا رقابت کمتری دارند و راحتتر در نتایج جستجو رتبه میگیرند. بهعلاوه، نرخ تبدیل بالاتری هم دارند؛ چون کاربر دقیقا همان چیزی را میخواهد که شما ارائه میدهید. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیقتری ارائه میدهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند.
در این بین، همچنین مهم است که نکات سئو را برای بهینه سازی محتوا در مقابل موتورهای جستجو نیز انجام دهید. به عنوان مثال تلاش کنید به اندازه یک صدم از تعداد کلمات مقاله خود، کلمه کلیدی اصلی را تکرار کنید. کلمات کلیدی مرتبط را به صورت پراکنده به کار برده و نسبت به غنی سازی محتوا که میتواند با اضافه کردن ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست و غیره انجام شود، اقدام نمایید. رعایت نکات بالا در کنار نکات فرعی طراحی از جمله انتخاب رنگ سایت، رعایت استانداردهای UX/UI برای بهینه سازی تجربه کاربری و غیره میبایست در روند راه اندازی این پلتفرم درنظر گرفته شود. و در کنار آن توجه به اهمیت ساختارسازی سایت در سئو، همگی منجر میشود تا بهینه سازی سایت شما با سرعت بالاتری انجام گردد. اگر با نحوه طراحی و دیزاین سایت آشنا نیستید، یک دوره جامع با هزینهای بسیار اقتصادی برای شما درنظر گرفتهایم که میتوانید آن را در صفحه “آموزش طراحی سایت با وردپرس” مشاهده کنید.
موتورهای جستجو با گذشت زمان تکامل یافتند و اکنون به اندازه کافی دارای ساز و کار پیچیده هستند که صدها فاکتور را در الگوریتمهای جستجوی خود به کار میبرند. سئو نوعی بازاریابی دیجیتالی است که به طور خاص بر هدایت بالاتر یک وبسایت در نتایج جستجو تمرکز دارد که آن جستجو در سایتهایی مانند یاهو، گوگل و بینگ انجام میشود. موتورهای جستجو رایجترین وسیله برای جذب ترافیک ارگانیک (غیر پرداختی) به یک وبسایت هستند که باعث میشوند سئو بسیار رقابتی باشد. توجه داریم که یک راهکار موفق میتواند سطح بالایی از مواجهه با یک کسب و کار را به همراه داشته باشد. برای یادگیری سئو روش های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که هر کسی بسته به نیاز خود می تواند از آن استفاده کند.
زمانی که شما به دنبال اطلاعات اولیه و آموزشهای اولیه یک سئو میباشید، معمولا عبارت سئو تکنیکال را مشاهده نخواهید کرد. زمانی که شما در سئو اندکی دانش و تجربه کسب کردید به سراغ سئو تکنیکال خواهید رفت. اما شما باید به عنوان یک متخصص سئو اطلاعات کافی در این حوزه داشته باشید تا بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید. با استفاده از ابزارهای سئو شما میتوانید بک لینکهای رقبای خود را بررسی نمایید. بعد از این کار بهترین لینکهایی که دریافت کردند را تفکیک کرده و سعی کنید که شما هم از آن وبسایتها لینک موثر دریافت نمایید.
اگر همین الان نیز داخل گوگل سرچ کنید آموزش رایگان سئو سایت های زیادی برای شما نمایش داده خواهند شد که به صورت رایگان سئو را تدریس می کنند. در کنار استفاده از محتوای ویدئویی، کتاب، مقاله و … نیز می تواند برای کسی که می خواهد سئو را یاد بگیرد مفید باشد. سوالی که قطعا خیلی پرسیده میشود این است که آیا سئو ترفند دارد؟ باید گفت بله تو سئو ترفندهایی برای افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل وجود دارد که میتوانید انجام دهید. اما برخی از این ترفندهای سئو حساس میباشد یعنی اگر به خوبی آموزش سئو سایت را ندیده باشید و این ترفندهارا انجام دهید ممکن است در ادامه مسیر به مشکل بر بخورید. به صورت کلی باید گفت در سئو دنبال ترفند و یا راهکار خیلی خاصی نباشید که قوانین گوگل را بتوانید دور بنزنید. همین آموزش هایی که در زمینه سئو وجود دارد را به خوبی و مستمر اجرا کنید قطعا بازخورد خیلی خوبی برای شما خواهد داشت.
درواقع انتخاب نام دامنه مرتبط با کسب و کارتان باعث بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل می شود. در واقع این دو همدیگر را پوشش داده و قادرند تا به پروموت کردن همدیگر کمک کنند. زمانی که شما با ابزارهای دیجیتالی برای تبلیغات محصول و خدمات خود اقدام کنید، قادر خواهید بود تا رشد و سئو سایتتان را نیز سریعتر کنید. در آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) ما به استراتژیها و خدمات دیجیتال مارکتینگ در هماهنگی و همراهی با سئو نیز اشاراتی داشتهایم. به طور کلی یکی از مفاهیم مهم در سئو داخلی و طراحی سایت، لندینگ پیجها هستند که میتوانند در افزایش یا کاهش نرخ تبدیل کاربران موثر باشند. لندینگ پیجها، صفحاتی میباشند که معمولا با هدف خاصی به صورت موقت یا دائمی ساخته شده و غالبا برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به کار میروند.
در تهیه آموزش سئو، مهم است که مطالب قدیمی نشوند؛ چراکه این حوزه کاری به صورت مداوم با تغییر قوانین و بروزرسانی آنها همراه است. در نتیجه بهتر است در آموزش صفر تا صد سئو سایت، مدرس بتواند اقدام به ارائه اطلاعات جدید، تجربیات و تشریح تغییرات آن نماید. شما می توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع، از دوره جامع آموزش سئو SEOEDU استفاده کنید. توجه کنید که این دوره آموزشی شامل 10 سرفصل برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید میباشد. از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی میکند.
اگر صفحات متعددی با استفاده از عبارات مرتبط در انکر تکست ها به وب سایت شما لینک دهند، این میتواند رتبه شما را برای آن عبارات در موتورهای جستجو بهبود دهد. گوگل در اوایل فعالیت خود الگوریتمی به نام پیج رنک (PageRank) ایجاد کرد تا کیفیت و کمیت بکلینکها را در سیستم رتبهبندی خود لحاظ کند. این الگوریتم برای تعیین اهمیت نسبی صفحات وب در نتایج جستجو از عوامل مختلفی بهره میبرد. برای یافتن کلمات کلیدی که پتانسیل نمایش در قطعههای ویژه دارند، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. ابزارهایی مانند kwfind.net میتوانند به شما کمک کنند تا سوالات رایج مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود را شناسایی کنید. این ویژگی فرصتی برای جذب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک (CTR) ایجاد میکند، حتی اگر سایت شما بهینهسازی کامل برای رتبه اول را نداشته باشد.
در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که الگوریتم MUM به کیفیت و میزان یونیک بودن محتوا نیز به صورت ویژه توجه میکند. در آپدیت سال 2023 الگوریتم برت تمام تمرکز آن بر روی درک بهتر زبان انسان میباشد. با این حال توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی روی زبان انگلیسی بازدهی نزدیک به 95 درصد دارد اما در دیگر زبانها بازدهی این الگوریتم نزدیک به 80 درصد میباشد. هدف از بیان این نکته در این است که بدانید یک محتوای سئو شده به محتوایی گفته میشود که ترکیبی از نگارش ادبی و نگارش محاورهای باشد. منظور از سئو خارجی، تمام اقداماتی است که با هدف بهبود یا کسب رتبه در خارج از وبسایت انجام میشوند. بلاگنویسی یکی از اشکال بازاریابی محتوایی است که با کمک تکنیکهای سئوی داخلی، به شما اجازه میدهد حضور بیشتری در صفحهٔ نتایج گوگل داشته باشید.
حال در ادامه مهمترین و بهترین مواردی که در سال 2023 سئوکاران حرفهای از آنها استفاده میکنند را بیان میکنیم تا با بهره گیری از این ابزارها بهترین نتیجه را بگیرید. بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت شما یا دیگر سایتها است. این عمل باید به گونهای انجام شود که انتقال اعتبار به خوبی صورت گرفته و صفحات مبدا و هدف و انکرتکستها به درستی انتخاب شوند. این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش مییابد. سایت VARZESH3 یک سایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش باشید، بارها به آن سر زدهاید. با خواندن URL این سایت حتی اگر تا به حال نیز وارد آن نشدهاید، میتوانید محتوای سایت را حدس زده و نام آن را نیز به یاد داشته باشید.
محتوای خود را با کلمات کلیدی محلی بهینه کنید و موضوعاتی را پوشش دهید که برای کاربران منطقه شما جذاب است. NAP مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) است. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسبوکار شما هستند که در فهرستهای محلی، سایتهای بررسی و پروفایلهای آنلاین دیده میشوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. اگرچه مکان کسبوکار شما چیزی نیست که بهراحتی تغییر کند، اما میتوانید صفحات محلی اختصاصی برای مناطق مختلف طراحی کنید و از کلمات کلیدی مکانمحور استفاده کنید تا شانس دیده شدن را افزایش دهید.
بهینهسازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبههای دیدنی تبریز مفید است. فروشگاههای فیزیکی که کالاهای خاصی را میفروشند (مانند پوشاک، لوازم الکترونیکی یا کتابفروشیها) میتوانند از سئو محلی برای جذب مشتریانی که در جستجوی محصولات در منطقه خود هستند استفاده کنند. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آنها میتواند فرصتهای خوبی برای لینکسازی باشد. اطلاعات مهم شامل نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. در دوره کامل سرچ کنسول، شما میتوانید بهطور دقیقتری یاد بگیرید که چگونه از این ابزار برای بهینهسازی محتوا و جذب ترافیک بیشتر استفاده کنید.
BrightLocal با ارائه گزارشهای دقیق و مدیریت یکپارچه، تمام نیازهای سئو محلی شما را پوشش میدهد. طی 10 مرحله، صفر تا 100 مسیر تبدیل شدن به یک سئوکار را بررسی کردیم و در بخش آخر، به میزان درآمدی که میتوان با این عنوان شغلی داشت، پرداختیم. میزان درآمد سئوکار در بازار بینالمللی هم عدد ثابتی ندارد و بسته به فاکتورهای مختلف متفاوت است. توصیه میکنیم مقالۀ درآمد و بازار کار سئو در اروپا را بخوانید، تا بفهمید کسبوکارهایی که در قارۀ سبز فعالیت دارند، تا چه میزان برای کسب رتبههای برتر نتایج جستوجو به متخصصان سئو میپردازند. بسیار مهم است که با این موضوعات آشنا باشید و نهایت تلاشتان را بکنید تا مطابق استانداردهای گوگل و سایر موتورهای جستوجو پیش بروید.
گاهی در هنگام استفاده از انکرتکست، استراتژی سئو بگونهای تنظیم میشود که ما از روش Partial Match برای لینک دادن استفاده کنیم. عبارت “آموزش سئو سایت از صفر تا صد” میتواند مثالی برای کلمات کلیدی Partial Match باشد. در این روش معمولا تمامی قوانین گوگل رعایت میشوند و اغلب در آن راههایی برای ترغیب و گاها گول زدن مخاطبان و کاربران وجود دارد. بسیاری از تبلیغها یا بسیاری از عنوانهایی که برای مطالب سایتها انتخاب میشوند، جزو سئو کلاه خاکستری قرار میگیرند. اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده میکنید میتوانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید. فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتیم توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد بهبود رتبههای وبسایت خود باشید.
همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی میتواند باعث افزایش دید و جذب مخاطب هدفمند شود. تبلیغات به شما امکان میدهد که محتوای خود را به سرعت به کاربران بیشتری نشان دهید. افرادی که به محتوای شما در شبکههای اجتماعی علاقه نشان میدهند، احتمالاً تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. افزایش تعاملات اجتماعی میتواند به افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) و در نهایت رشد کسبوکار شما کمک کند.
این دادهها به گوگل کمک میکنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. اطلاعات کسبوکارتان را در دایرکتوریهای معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرمها اطمینان حاصل کنید. استفاده از ترندهای روز باعث میشود که محتوای شما در موقعیتهای جستجوی مرتبط با موضوعات داغ قرار بگیرد و شانس شما برای جذب مخاطب بیشتر میشود. یکی دیگر از روشهای بسیار مؤثر در جذب ترافیک و مشتری بیشتر، استفاده از ترندهای روز در محتوای خود است. زمانی که شما بهموقع از ترندهای جدید استفاده کنید، محتوای شما بلافاصله مورد توجه قرار میگیرد.
یکی از تکنیکهایی که میتواند برای موضوعات ترند بسیار کاربردی باشد، استفاده از کلمات کلیدی در یوآرال میباشد. البته با توجه به استراتژی سئو سایت شما میتوانید از انگلیسی کلمه کلیدی خود در یوآرال استفاده کنید. در صورتی که کلمه کلیدی شما طولانی است، برای کوتاهتر کردن آن میتوانید یکی دو کلمه اصلی آن را در یوآرال سایت خود استفاده کنید. قطعا یکی از موضوعاتی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد کلمات کلیدی است. زمانی که شما قصد دارید برای سایت خود تولید محتوا کنید و آن را در یک دسته بندی مشخص بهبود دهید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از کلمات کلید مناسب استفاده کنید.
با اینکه ممکن است طرز کار موتورهای جستوجو کمی با یکدیگر متفاوت باشد، اما همۀ آنها، بهخصوص گوگل، نهایت تلاششان را میکنند تا بهترین پاسخ را به کاربرانشان نشان دهند و این اصلیترین هدف آنها است. این موتور جستوجو، رباتهایش را به سایتهای مختلف میفرستد تا محتوای آنها را بهاصطلاح Crawl کند؛ سپس، صفحات بررسیشده به Index موتور جستوجو افزوده میشود. وقتی عبارتی را در گوگل سرچ میکنید، گوگل سری به ایندکس میزند و نزدیکترین پاسخ به عبارت جستوجوشده را از آنجا نمایش میدهد. بالاتر گفتیم که دو مهارت تولید محتوای حرفهای و آنالیز و تحلیل، دو مهارت اصلی برای سئوکارها محسوب میشود. به همین خاطر، داشتن دانش کافی در رابطه با خلق انواع محتوا، اعم از متنی، ویدئویی و حتی صوتی، یکی از مهمترین پیشنیازها است. کسی که میخواهد سئو کار شود، باید بتواند محتوایی با کیفیت خلق کند که هم خوشایند کاربر بههمراه داشته باشد و هم خوشایند گوگل.
ریسپانسیو بودن و سازگار بودن وبسایت با هر صفحه نمایش موبایل، جز فاکتورهای بالا بردن رتبه در گوگل است. اگر به سئو سایتتان اهمیت می دهید، نباید هیچ خطایی در رابطه با موبایل فرندلی بودن در سایتتان وجود داشته باشد. اینگونه شما می توانید مهم ترین صفحات خود را به موتور جستجو معرفی کنید. به صفحاتی که در آن ها لینک سازی داخلی صورت نگرفته است، صفحات یتیم می گوییم. هنگامی که موتور جستجو با چنین صفحاتی برخورد می کند، آن ها را بررسی نخواهد کرد. زیرا بررسی صفحات توسط موتور جستجو از لینکی به لینک دیگر صورت می گیرد.
لینکهای شکسته (Broken Links) همون لینکهایی هستن که وقتی کاربر روشون کلیک میکنه، به صفحهای هدایت نمیشه و معمولاً با خطای 404 مواجه میشه. این لینکها هم تجربه کاربری رو خراب میکنن و هم روی سئو تأثیر منفی دارن. برای اینکه سایتت همیشه بهینه باشه، باید بهطور مرتب لینکهای داخلی و خارجی سایتت رو بررسی و لینکهای شکسته رو اصلاح کنی. در مقابل، سئو کلاه سیاه به تکنیکها و استراتژیهایی اشاره داره که سعی میکنن موتورهای جستجو رو فریب بدن یا اسپم کنن. درسته که گاهی سئو کلاه سیاه ممکنه جواب بده، ولی ریسک خیلی بالایی داره و ممکنه سایت رو با جریمههای سنگین یا حتی حذف کامل از نتایج جستجو مواجه کنه. سئو یکی از معدود کانالهای بازاریابی آنلاینه که اگه درست تنظیم بشه، میتونه در طول زمان سود خودش رو نشون بده.
اگر در بخشی خطایی یافت شود دقیقا به شما گفته میشود که فلان بخش از سایت شما نقص دارد و شما باید این مورد را بررسی کنید تا مشکل شما برطرف شود. این ابزار پولی بوده و شما با خرید اکانت میتوانید به تمامی بخش های آن دسترسی کاملی داشته باشید. یکی از مهمترین مواردی که عموما کمتر کسی از آن اطلاع دارد این میباشد که فکر میکنند صفحه اصلی سایت هم پنالتی و جریمه میشود. سئو کلاه خاکستری یکی از محبوبترین روش ها در نزد سئوکاران هست و به جرات میشه گفت بیش از 50% سایت ها از همین روش سئو کلاه خاکستری استفاده میکنند برای سئو سایتشان. چون ریسک کمتری دارد فعالیت سئو و همچنین تو زمان کمتری به صفحه اول گوگل و در نهایت لینک یک گوگل میرسند. پیشنهاد میشود شماهم برای سئو سایتتان بیشتر از هیمن سئو کلاه خاکستری استفاده کنید که هم هزینه کمتری رو انجام بدین و هم کمی تو وقت خود صرفه جویی کنید و این برگ برنده خوبی براتون هست.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری