تبلیغات اینستاگرام فرصتی برای نوآوری در بازاریابی2023-06-22
۵ ایده بازاریابی در اینستاگرام برای افزایش فروش در ایسنتاگرام
چیزی که باید بدانید این است که چه پستهایی بیشترین بازخورد را برای شما داشتهاند و در مقابل چه پستهایی کمترین بازخورد را داشتهاند؟ مشخص کردن این مورد میتواند بسیار به انتخاب پستهای بعدی شما کمک کند. بر اساس آخرین آماری که اینستاگرام داده، روزی 500 میلیون استوری در این پلتفرم منتشر میشود. استوری به یکی از اصلیترین بسترها برای تبلیغ به خصوص در بین اینفلوئنسرها تبدیل شدهاست.
ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام
شهرها میتوانند با استفاده از ابزارهای تحلیلی موجود در رسانههای اجتماعی، کمپینهای تبلیغاتی خود را بهگونهای طراحی کنند که بیشترین تأثیر را بر مخاطبان هدف داشته باشند. با داشتن اطلاعات دقیق درباره مخاطبان، میتوان پیامهای تبلیغاتی را بهگونهای تنظیم کرد که با علایق و نیازهای خاص هر گروه همخوانی داشته باشد. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است. یک تبلیغات از طریق ارائه اطلاعات ضروری درباره ویژگیها، مزایا و کاربردها، به مشتریان کمک میکند تا تصمیمات خرید خود را با آگاهی کامل بگیرند. این شفافیت، اعتماد و اعتبار برند را تقویت کرده و به ایجاد رابطهای مثبت و پایدار بین کسبوکار و مشتریان منجر میشود.
فروشنده با استفاده از این قابلیت میتواند تگ محصول را در پست و استیکر آن را در استوری قرار بدهد. اصلیترین مزیت اینستاگرام در مقایسه با شبکههای اجتماعی دیگر ویژگی بصری بودن محتوای آن است. این آمار نشان می دهد که اینستاگرام یک پلتفرم چندوجهی است که با آن به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی دارید. به خاطر همین موضوع، کسب و کارها، با هدف گذاری دقیق تر، به مشتریان بالقوه خود نزدیک تر می شوند.
آینده تبلیغات در اینستاگرام به طور کلی به سمت پیشرفتهای فناوری، تعامل بیشتر با کاربران، و ایجاد تجربههای شخصیسازیشدهتر پیش میرود. تحلیل دادهها و گزارشدهی یکی از مهمترین بخشهای بهینهسازی تبلیغات است. با استفاده از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام، میتوانید عملکرد تبلیغات خود را پیگیری کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کنید.
بازاریابی در اینستاگرام بهویژه برای کسبوکارهای آنلاین، یک ابزار قدرتمند برای افزایش فروش و معرفی محصولات است. با استفاده از ایدههای ذکرشده، شما میتوانید تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید، برند خود را در ذهن آنها ثبت کنید و در نهایت فروش بیشتری داشته باشید. بنابراین، اگر شما بتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را بهدرستی طراحی و اجرا کنید، قطعاً در مسیر رشد و پیشرفت برند خود قرار خواهید گرفت. در ابتدا بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ اینستاگرام یکی از انواع پلتفرمهای رسانه اجتماعی است که از طریق آن میتوان به مخاطبان بسیار زیادی دست یافت.
به این فکر کنید که در موضوع کسب و کارتان چگونه میشود بهترین ارائه را داشت. همانند نام کاربری در این بخش هم نباید از تصاویر شخصی و عمومی بیربط استفاده کنید. آن موقع شما باید کاملا روی خودتان مانور دهید، اما یک کسب و کار و کسی که بهدنبال فروش در اینستاگرام و برندسازی در اینستاگرام است، باید روی کسب و کارش تمرکز کند. پس در قسمت تصویر پروفایل هم باید از لوگو و تایپوگرافی کسب و کارش استفاده کند.
اینستاگرام نیز حسابها را بر اساس حساب های شخصی و حساب های تجاری متمایز میکند. اگر حساب خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید، قفل دنیایی از ویژگیها را برای کمک به تبلیغ کسب و کار خود باز خواهید کرد. فروش همان چیزی است که بیشتر صاحبان کسب و کار برای آن تلاش میٰکنند، و وقتی صحبت از مزایای اینستاگرام به میان میآید، تفاوتی ندارد.
به این صورت میتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید میکنید، برای این افراد مناسب است. نظرات و تجربیات خود را با من در میان بگذارید؛ زیرا گستره تبلیغات در اینستاگرام بسیار وسیع و متنوع است و هر روز فرصت های جدیدی برای یادگیری و رشد وجود دارد. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله آموزش تبلیغ در اینستاگرام، به بهینه سازی استراتژی های تبلیغاتی خود می پردازید و در دنیای پررقابت اینستاگرام موفق تر عمل می کنید. ویدیوهای کوتاه مانند ریلز در اینستاگرام بسیار محبوب هستند و میتوانند بدون نیاز به هزینههای بالای تولید، برند شما را معرفی کنند. شما میتوانید محتوای آموزشی، نکات کوتاه یا حتی چالشهای سرگرمکننده بسازید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید.
در ادامه به شما نحوۀ تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام را آموزش میدهیم. این شیوه بازاریابی نیز همانند دیگر شیوهها نیازمند بررسی، تحقیق و آزمایش است و باید در نظر داشت که هر حیطه، فعالیتهای مورد نیاز خود را میطلبد و نمیشود برای همه یک نسخه صادر کرد. از طرفی بهتر است که حتما سری به صفحات برندهای محبوب بزنید و با استفاده از مهندسی معکوس، ایدههای خوبی برای بازاریابی در این شبکه دوستداشتنی بیابید. البته خاطرتان باشد که اگر کاربران حداقلی برای برگزاری مسابقه را ندارید دست نگه دارید. برگزاری یک مسابقه و شکست خوردن در پروسه برگزاری آن میتواند بیشتر به ضرر شما باشد. مهمتر از شروع تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات درست و هدفمند و بررسی و آنالیز بازدهی تبلیغات است.
برای پیاده سازی یک استراتژی برای پیج اینستاگرام باید ببینید به چه نوع مخاطبانی می خواهید دست پیدا کنید. بنابراین بهتر است بدانید خانم ها 68 درصد کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهند و بیشتر کاربران اینستاگرام سن زیر 30 سال دارند. برای ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام ابتدا یک دفترچه و خودکار بردارید و فرایند شکل گیری استراتژی برای پیج اینستاگرام خود را از صفر تا صد ترسیم کنید. برای اینکه بازاریابی در اینستاگرام را به خوبی و با موفقیت انجام دهید باید فوت و فن و استراتژی بازاریابی در اینستاگرام را بدانید. اینستاگرام ابزارهای تبلیغاتی پیشرفتهای دارد که به شما کمک میکند تبلیغات خود را به طور دقیق و هدفمند به مخاطبان خاص نمایش دهید.
شما با رعایت کردن برخی از سادهترین اصول تبلیغات اینستاگرام خواهید توانست بازدهی تبلیغات خود را به مقدار مطلوبی افزایش دهید. با استفاده از اینستاگرام، میتوانید برند خود را به صورت جهانی ترویج دهید. با انتشار محتوای جذاب و منحصر به فرد، میتوانید شناخت برند خود را افزایش دهید و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. اولین قدم این است که مطمئن شوید پس زمینه تصاویر و ویدئوهای شما به میزان کافی جذابیت بصری را در مخاطب ایجاد می کند. به عنوان مثال اگر قصد تبلیغ یک رستوران دارید سعی کنید پس منوی غذای رستوران را در کنار تصاویر دیگر و بی ربط قرار ندهید چرا که ذهن مخاطب به سمت تصویر پس زمینه منوی غذایی رستوران خواهد رفت.
محتوای بصری اولین چیزی است که کاربران را جذب میکند، بنابراین باید روی عکسها و ویدیوهای با کیفیت تمرکز کنید. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا، از جمله نایکی (Nike)، زارا (Zara) و اپل (Apple) از تبلیغات اینستاگرامی برای رشد کسبوکار خود استفاده میکنند. بسیاری از فروشگاههای آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانستهاند فروش خود را دهها برابر افزایش دهند. AutoHash برنامهای است که به شما کمک میکند تا مرتبطترین هشتگها را برای پستهای اینستاگرام خود کشف کنید. AutoHash بهطور خودکار هشتگهای برتر را با شناسایی اشیا در عکسهای شما شناسایی میکند. اگر GPS خود را روشن کنید، حتی میتواند به شما در کشف هشتگهای مبتنی بر مکان نیز کمک کند.
همچنین میتوانید هشتگهای برند خود را در بیوگرافی خود قرار دهید تا استفاده بیشتری را تشویق کنید. از صفحه "Edit profile"، روی گزینه "Switch to professional account" ضربه بزنید. اگر میخواهید حضور خود را افزایش داده و مشتری جذب کنید، به یک استراتژی واضح و عملی برای اینستاگرام نیاز دارید. در این مرحله، نتایج حاصل شده از بازاریابی در اینستاگرام را به زیر ذره بین میبرید و تغییرات مورد نیاز را در اقدامات و برنامههای خود پیاده میکنید. در این مرحله با استفاده از راهکارهای زیر باید بکوشید تا تعداد کاربران بیشتری را به سمت خود جذب نمایید و آنها را به فعالیت بیشتر ترغیب کنید.
بعد از ایجاد کمپین تبلیغاتی خود در پلتفرم جریان میتوانید این اطلاعات مهم را در پنل کاربری خود مشاهده کنید تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید و از استراتژیهای بهتری در آینده استفاده کنید. تحلیل عملکرد در اینستاگرام مارکتینگ یکی از مهمترین بخشهای هر کمپین بازاریابی است. این فرایند به شما کمک میکند تا بفهمید کدام استراتژیها مؤثر بودهاند و کجا به بهبود نیاز دارید. این پلتفرم ابزاری سودمند برای کسبوکارهایی است که میخواهند بازاریابی در اینستاگرام را به سطح بالاتری ببرند. از طریق جریان میتوانید بهصورت هدفمند، مقرونبهصرفه و با نتایج شفاف، تبلیغات خود را مدیریت کنید و کسبوکار خود را رشد دهید.
تبلیغات بنری چیست؟ معرفی انواع تبلیغات بنری
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ در این نوشته تصمیم داریم تا با ارائه اطلاعات کاربردی و مفیدی در مورد اینستاگرام مارکتینگ به طور کامل به این سوال پاسخ داده و به آموزش اینستا مارکتینگ بپردازیم. در دنیای دیجیتال امروز، شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی در نظر گرفته میشوند. در این میان، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در ماه، به یک پلتفرم بسیار جذاب برای بازاریابان و کسبوکارها تبدیل شده است.
قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژی و اهداف خود را انتخاب کنید و سپس یکی از انواع تبلیغات را انتخاب کنید. هزینه تبلیغات اینستاگرام اعداد ثابتی نیستند و نسبت به نوع تبلیغات و محتوای آن با هم متفاوت هستند. بعد از آن پیجهای عمومی با فالوورهای بیشتر،استوریهای میکرواینفلوئنسرها، پست میکرواینفلوئنسرها، استوری اینفلوئنسرها و گرانترین نوع تبلیغات پست اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای زیاد است. در تبلیغات استوری هم میتوانید بنر عکس یا ویدیو برای تبلیغ بدهید و یا اینکه از اینفلوئنسر مورد نظر بخواهید تا از خودش ویدیو بگیرد و کسب و کار شما، کمپین و… را با بیان خودش معرفی کند.
این قابلیت به برندها این امکان را میدهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذابتر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراکگذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. ایجاد محتوای جذاب و متفاوت که هم با اصول تبلیغاتی اینستاگرام همخوانی داشته باشد و هم نظر مخاطبان را جلب کند، کار سادهای نیست. علاوه بر این، برخی کسبوکارها با محدودیتهایی در زمینه تبلیغ محصولات خود مواجه میشوند، بهویژه در زمینه محصولاتی که نیاز به تأیید از طرف اینستاگرام دارند (مثل داروها یا محصولات مربوط به سلامت).
برای این منظور باید تحقیقات بازار را انجام دهید تا نیازها، علایق و رفتارهای مخاطبان خود را درک کنید. همچنین، باید پروفایلهای کاربری مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و استراتژیهایی برای جذب آنها به کانال اینستاگرام خود طراحی کنید. تشویق ساکنان به اشتراکگذاری تجربیات خود در رسانههای اجتماعی میتواند جذابیت یک شهر را افزایش دهد. کمپینهایی که از ساکنان محلی دعوت میکنند تا مکانها یا رویدادهای مورد علاقه خود را نمایش دهند، میتوانند شور و شوق طبیعی بیشتری برای بازدید از شهر ایجاد کنند.
از مسابقات رایگیری عکس یا ویدیو گرفته تا چرخاندن گردانه هدایا، انواع مختلفی از مسابقات وجود دارد که میتوانید ایجاد و مدیریت کنید. اگر میخواهید کل ورودیها را محدود کرده یا میخواهید تکرار ورودیها را ممنوع کنید، این برنامه میتواند این کار را انجام دهد و اساساً به شما قدرت کامل میدهد تا نوع رقابتی را که در ذهن داشتید، اجرا کنید. هشتگ ابزاری است که با کمک آن میتوانید پستها و ویدیوها را مرتب و سازماندهی کنید و محتوا را راحت تر پیدا کنید. برای اینکه مردم بتوانند محصولات و خدمات شما را به راحتی پیدا کنند، باید از هشتگهای مناسب استفاده کنید. در استفاده از هشتگ افراط نکنید و هرگز هشتگ غیر مرتبط در پستهای خود نزنید.
شما میتوانید با برگزاری مسابقات اینستاگرامی هم از کاربرانتان بخواهید که برای برند شما محتوا تولید کنند. IGTV اینستاگرام ویژگیای از اینستاگرام است که اخیراً در این پلتفرم ایجاد شده و به شما کمک میکند که ویدئوهای عمودی و طولانیتر از یک دقیقه را تولید کنید. ویدئو از نحوه آشپزی، مصاحبه با سلبریتیها، نقد محصولات و آموزشها از انواع محتواهایی است که شما میتوانید در IGTV اینستاگرام منتشر کنید. علاوهبر این، دیگر نمیتوان گفت که کاربران اینستاگرام فقط فعال هستند، بلکه با پستها و استوریها درگیر میشوند و تعامل نزدیکی با آنها دارند. حدود 59 درصد از کاربران فعال این پلتفرم از اینستاگرام به صورت روزانه استفاده میکنند که در طول هفته حداقل 7 ساعت از زمانشان برای گشت و گذار در بین محتواهای پیجهای مختلف، تعامل با دوستانشان و برندها میگذرد. اینگونه فکر کنید که برند شما در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام حضور یافته تا با کاربرانش ارتباط برقرار کند.
انتشار مجدد پستهایی که کارکنان شما در مورد برند شما میگذارند، یکی از بهترین راههای تولید محتوای عالی در اینستاگرام است. نه تنها مخاطبین شما با برندتان درگیر میشوند، بلکه با کارکنانتان هم ارتباط نزدیک برقرار میکنند. همیشه سعی کنید در صفحاتی که برای برندتان میسازید، از تصاویر مشخص و نوشتههای خوانا و قابل فهم استفاده کنید تا کاربران به راحتی شما را بشناسند و بتوانند با شما آشنا شوند. شاید اگر این بخش را به درستی آماده نکنید، کاربران در نگاه اول با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دنبال نکنند. حتما در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان بنویسید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید. حتی بهتر است از #هشتگها برای جلب توجه کاربران (چون به رنگ دیگری هستند) استفاده کنید.
متاسفانه ما آمار دقیقی از کسب و کارهای ایرانی حاضر در اینستاگرام نداریم، اما میتوان حدس زد که حضور کسب و کارهای سنتی و آفلاین هم بعد از شیوع کرونا در اینستاگرام، هرروز بیشتر از قبل دیده میشود. اینستاگرام نیز همانند دیگر شبکههای اجتماعی در زمانهای مختلف میتواند بازده مختلفی برای شما داشته باشد. پس بهتر است که زمانهای مختلف را بررسی کنیم و بهترین زمان برای ارسال تصاویرمان را انتخاب کنیم. میشود با نگاهی به سبک زندگی افرادی که هدف گرفتهایم این زمان را پیدا کرد. مثلا اگر شما هدفتان جوانان است به احتمال قوی ساعت ۸ صبح الی ۲ ظهر زمان مناسبی برای ارسال تصاویر نیست چون افراد هدف شما در مدرسه یا دانشگاه به سر میبرند.
یکی دیگر از روندهای آینده تبلیغات در اینستاگرام، تمرکز بیشتر بر محتوای ارگانیک است. به نظر میرسد که در آینده، کاربران به تبلیغات آشکار واکنش منفی بیشتری نشان خواهند داد، بنابراین برندها باید به سمت استفاده از محتوای غیر مستقیم و مشارکتی بروند. اگر شما محصولات فیزیکی میفروشید، تبلیغات شاپینگ اینستاگرام میتواند ابزاری بسیار مؤثر باشد. این ویژگی به کاربران این امکان را میدهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وبسایت داشته باشند. به این ترتیب، اگر به دنبال افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و ساختن یک برند قوی در فضای دیجیتال هستید، تبلیغات در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای شماست. در حالی که فید شما باید بیعیبونقص باشد، استوریها میتوانند شامل محتوای متفاوتتر و صمیمیتری مانند نماهای پشتصحنه یا پرسشوپاسخ باشند.
با رعایت این نکات و استراتژی های آموزش تبلیغ در اینستاگرام، از قدرت اینفلوئنسرها برای تبلیغات موفق در اینستاگرام استفاده کنید و جایگاه برند خود را بهبود بخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام مارکتینگ در اصفهان و دریافت مشاوره از کارشناسان ما در آژانس تبلیغات نکسوس با ما در تماس باشید. علاوهبر این، همکاری با میکرو اینفلوئنسرها به کمک پلتفرم تبلیغات جریان، اجرای کمپینهای تبلیغاتی موفق و تجزیهوتحلیل دقیق عملکرد، میتواند استراتژی شما را بهطور چشمگیری بهبود بخشد. با استفاده از ابزارهایی مثل ریلز، استوری و خرید درون برنامهای، این پلتفرم به شما امکان میدهد تا بهطور خلاقانه و مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کنید.
من به آمار جهانی خیلی اشاره نمیکنم اما در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است. یکی از استراتژی های مهم تبلیغ کردن در اینستاگرام این است که باید هوشمندانه برای تبلیغ هزینه کنید. به عبارت دیگر نیازی نیست برای همه روز ه یک مقدار مشخص خرج شود بلکه لازم است به عنوان مثال در روز مشخصی از هفته،ساعات مشخصی در روز را صرف تبلیغات نمایید. هدف داشتن یک هشتگ تشویق فالوورها برای برچسب زدن برند شما و فعال کردن شما برای انجام همین کار است. هشتگها به عنوان یک فراخوان عمل برای تشویق عکسها و داستانهای مشتری عمل میکنند.
استفاده از هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام مرتبط با صنعت و نیازهای مخاطبان هدف، به شما کمک میکند تا محتوایتان را برای افرادی که به آن علاقهمند هستند، قابل دسترس کنید. هشتگها همچنین به شما کمک میکنند تا مخاطبان جدید را جذب کنید و در جستجوهای مرتبط با کسب و کارتان دیده شوید. برای بهبود هرچه بیشتر استراتژی اینستاگرام خود، به طور مرتب دادههای مربوط به عملکرد پیجتان را تحلیل کنید. ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی مانند Sprout به شما کمک میکنند تا بینشهای ارزشمندی درباره رفتار مخاطبان و عملکرد پستهایتان به دست آورید. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید تصمیمات بهتری برای تولید محتوا و تعامل با مخاطبان بگیرید. تبلیغات پولی در اینستاگرام در ایران اغلب از طریق پنل تبلیغاتی فیسبوک قابل مدیریت است, اما با توجه به محدودیتهای دسترسی, شرکتها معمولاً به همکاری با آژانسهای تبلیغاتی معتبر روی میآورند.
اما مدل پستهای دیگر مانند پیشنهادهای ویژه، دانستی، خبر، باندلها (Bundles) یا پیشنهاد و معرفی چند محصول باهم و… نمونههای دیگری هستند که میتوانید در برنامه محتوایی خود داشته باشید. حتما در آینده در سایت فوربو بیشتر به مدلهای تولید محتوا در اینستاگرام خواهید پرداخت. شما حوزه پوشاک و یا اکسسوریهای مرتبط با آن را بهعنوان یک محصول ایدهآل برای معرفی در اینستاگرام در نظر بگیرید. زیرا میتوانید آن را تن یک مدل کرده و در حالتهای مختلف از آن عکاسی کنید. این کاری است که فروشنده محصولات دیجیتال نمیتواند در اینستاگرام انجام دهد.
{استراتژی آمستردام در روایتی تصویری خلاق از شهر
|}همانطور که از نامش پیداست، یکی از ابزارهای برتر برای ساخت ویدیو و ویرایش ویدیوهای مربوط به اینستاگرام است. استوری، همواره جلوی چشم مخاطبان بالای همه فیلدها به نمایش درمی آید و فرصتی عالی برای این است که چند وقت یک بار اعلام حضور کنید. همکاری با آنها، شما را به طیف وسیعی از مخاطبان جدید متصل میکند که بسیاری از آنها میتوانند مشتریان احتمالی شما باشند.
همچنین مزیت هایی که با داشتن استراتژی برای پیج اینستاگرام بدست می آید را معرفی نمودیم و تکنیک های مهمی را در مورد بازاریابی محتوای این شبکه اجتماعی پر طرفدار ارائه دادیم. در حال حاضر هر کسب و کاری با هر حوزه کاری قابلیت حضور در فضای مجازی را دارد و می تواند برای معرفی محصولات و برند خود یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام ایجاد کنند و از آن طریق خدمات و محصولات شان را بفروشند. بسیاری از کسب و کارها با پیاده سازی استراتژی محتوای اینستاگرام با مخاطبان خود تعامل و ارتباط برقرار می کنند و از این راه تبلیغات محصولات و خدمات برند خود را به مشتری ارائه می دهند. کسب و کارها با استفاده از محتوای جذاب و خلاقانه در اینستاگرام، برند خود را معرفی کرده و توجه مخاطبان را جلب می کنند. آژانسهای تبلیغاتی مانند نکسوس میتوانند با ارائه خدمات مشاورهای و تخصصی، به بهبود بازدهی کمپینها و دستیابی به اهداف تجاری کمک شایانی نمایند.
شاید اوایل راه کمی برایتان سخت و دلهرهآور باشد، اما به مرور زمان از سختی آن کم خواهد شد. تا حالا عناصر اصلی بازاریابی اینستاگرام را با هم مرور کردیم، حالا نوبت آن رسیده که نکات مهم آن را به شما آموزش دهیم تا بهترین خودتان را در این پلتفرم به نمایش بگذارید. استفاده از هشتگها آسان هستند و قواعدی دارند که با کمک آن به راحتی میتوانید به بهتر دیده شدن پستهایتان کمک کنید. به شما پیشنهاد میکنیم که حتماً مطالب هشتگ مارکتینگ چیست و هشتگ اینستاگرام چیست را بخوانید تا بهتر از آن در محتوای اینستاگرامیتان استفاده کنید.
- {
- بهترین زمان برای انتشار پستها بسته به نوع کسبوکار و مخاطبان شما متفاوت است. |}{
- پیش از این، تبلیغات اینستاگرام محدود به پستها و محتواهای برندها بود. |}
- در طی تحقیق در مورد مخاطبان و رقبای تان، حتماً باید به خوبی دریافته باشید که چه هشتگهایی در زمینه کاری شما داغترین هستند!
- اگر نیاز به یک برنامه ویرایش عکس پیشرفته دارید و بیشتر از لپتاپ برای فعالیت در اینستاگرام استفاده میکنید، میتوانید Adobe Lightroom را امتحان کنید.
- ویدئوهای بصری نقش حیاتی در نمایش طراحیهای نوآورانه، توسعههای شهری و رویدادهای فرهنگی ایفا میکنند و هویت آن را بهعنوان یک کلانشهر پیشرو تقویت میکنند. {
- عواملی مثل سن، موقعیت مکانی، جنسیت، درآمد، علاقمندیها، انگیزهها و نقاط درد افراد را فراموش نکنید و حتماً در استراتژیتان داشته باشید. |}
بازاریابی اینستاگرام زمانی اتفاق می افتد که از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند و عرضه محصولات یا خدمات بهره برداری کنید. اینستاگرام مارکتینگ فرصتی فراهم می آورد که برند خود را بسازید و به روشی شخصی با فالوورها ارتباط برقرار کنید. شاید به نظر پیش پا افتاده به نظر برسد، اما این اشتباه هنگام بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام به وفور رخ میدهد!
اما باز هم بهتر است که ترکیبی از هشتگهای کمی طولانی و دارای چند بخش به همراه هشتگهای تک بخشی استفاده کنید. فیلترهای اینستاگرام جلوههای خاصی به تصاویر شما میدهند؛ بد نیست که از آنها به درستی استفاده کنید و قبل از انتشار، چندین فیلتر مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یکی جذابتر و بهتر است. ضمنا تصاویر روشن در اینستاگرام ۲۴٪ لایک بیشتری به نسبت تصاویر تیره گرفتهاند. هزینه این نوع تبلیغات به دو روش تعداد استوری و یا تعداد بازدید محاسبه میشود. مثلا به ازای هر K بازدید و یا به ازای هر استوری مبلغی باید پرداخت کنید. اینفلوئنسرها میتوانند به راحتی اسم شما را بر سر زبانها بیندازند و برند شما را محبوب کنند و در نهایت به فروش بیشتر شما کمک کنند.
رسانههای اجتماعی تلاشهای برندسازی مشارکتی شهری را افزایش میدهند و شهروندان میتوانند ایدهها و بازخوردهای خود را در مورد استراتژیهای برندسازی ارائه دهند. این رویکرد مشارکتی نهتنها روند برندسازی را غنیتر میکند، بلکه موجب افزایش مشارکت و حمایت جامعه از ابتکارات برندسازی میشود. ذینفعان میتوانند بهطور مشترک محتوایی را ایجاد کنند که منعکسکننده هویت شهر باشد و منجر به یک تصویر برند منسجمتر شود. این همآفرینی حس مالکیت را در بین ساکنان تقویت میکند و پیوند آنها را با برند شهر افزایش میدهد. با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند.
بازاریابی در اینستاگرام یکی از مباحثی است که این روزها در فضای مجازی بین مشاغل و استارت آپ ها بسیار داغ می باشد. بازاریابی در اینستاگرام به قدری می تواند در برند سازی و پیشرفت کسب و کار کمک نماید که چشم پوشی از آن تقریبا غیر ممکن می باشد. در سال 2017 شرکت Webdam عنوان کرد شبکه های اجتماعی مبتنی بر چند رسانه ای رشدی بسیار سریعتر نسبت به شبکه های اجتماعی مبتنی بر متن دارند. بهترین تصویر پروفایل برای اکثریت قریب به اتفاق کسبوکارها همان لوگو یا نماد کسبوکار است. اگر یک حساب کاربری معمولی یا شخصی دارید که دنبال کنندگان فعالی دارد و محتوای آن نیز برای امور تجاری مناسب است میتوانید به آسانی آن را به یک حساب بیزینس یا تجاری تبدیل کنید. عالیترین محتوا میتواند بهراحتی جلوی روی شما باشد؛ محتوایی که کارکنانتان در اینستاگرامشان منتشر میکنند.
اینستاگرام و تبلیغات هدفمند