سطح بالای پیستون زیر ، گنبدی شکل می باشد

این شیارها و رینگها فضای بالای پیستون را نسبت به محفظه درون سیلندر آببندی میکنند. به گزارش پایگاه خبری پدال نی

توسط AKHBAREMAAAA در 8 بهمن 1400
این شیارها و رینگها فضای بالای پیستون را نسبت به محفظه درون سیلندر آببندی میکنند. به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، پیستون در موتورهای درونسوز فقط عضوی است که حرکت خطی رفت و برگشتی دارااست و به همین خاطر سالم عمل آن با متفاوتی نسبت به دیگر قطعات موتور خواهد داشت. به همین خاطر که همه ی روغن ها از سطح دیواره ی سیلندر جمع آوری نمیشن و به گوشه و کنار ی انفجار روش پیدا میکنن. به این خاطر که باید تمام موتور رو تحت بیارین. میزان مرغوب بودن زیر قطعات خودرو هر کدام یک عیب روی اتومبیل تولید میکنند به عنوان مثال یک دسته خودرو واشر سرسیلندر میسوزاند و دیگری نشت روغن،مشکلات برقی،مشکلات گیربکس و صد ها اختلال دیگر پیدا میکنند. درصورتیکه واشر سرسیلندر بسوزد آب بندی سرسیلندر و سیلندر از دربین می‌رود و خودرو آب روغن قاطی می‌کند و این اختلال اگر ادامه پیدا نماید آب رادیاتور تماما چرب می‌شود و رنگ شیری به خویش میگیرد و خساراتی وارد می‌کند مانند تعویض واشر سرسیلندر خودرو. در صورتی که متوجه شدید که واشر سرسیلندر ماشین سوخته است و نشانه ها سوختن واشر سرسیلندر را مشاهده کردید از رانندگی در ادامه مسیر خودداری نمایید و خودرو را برای رساندن به نزدیک ترین تعمیرگاه بکسل کنید البته درصورتیکه در شرایطی نیستید که این عمل را انجام بدهید فقط برای مسیری کوتاه میتوانید در مخزن روغن موتور را گشوده کنید تا آبی که دارای روغن قاطی شده است در اثر حرارت بخار شود و و پس از این عمل میتوانید مجدد موتور خودرو را روشن نمایید و خودتان را به جایی برسانید. پس از همین سطح روی بسیاری از پیستون ها را با لایه ظرافت از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند . همانگونه که ملاحظه می شود کلیدی وجود حاشیه شیبداری در نصیب بالایی رینگ پیستون، وقتی که پیستون و رینگ به سمت بالا حرکت می کنند، حلقه بر روی لایه روغن بر روی جداره سیلندر لغزیده و از جارو نمودن روغن به سمت گوشه و کنار احتراق خودداری می شود، درحالیکه هنگام حرکت رینگ و پیستون به سمت پایین، به وسیله حاشیه تیز رینگ، روغن ها از بر روی دیواره سیلندر جارو شده و از روش جا رینگی و رخنه ها و شیارهای جا رینگی به داخل پیستون و نهایتاً به باطن کارتل پیستون پژو سوق دهی می شود. براین اساس چنانچه قطعات موتوری دارای کیفیت باشند و صاحب اتومبیل به بهترین نحو از موتور خودرو که مهم ترین نصیب اتومبیل میباشد بنیادی حفظ کند،موتور سالیان سال به بهترین رخ فعالیت می‌کند و هزینه تعمیراتش هم به دست‌کم میرسد. سیستم خنک کننده اتومبیل های امروزی در دمای 90 درجه می باشد و اما در صورتی که کوچکترین نشتی در شیلنگی یا این که حتی درب رادیاتور ساخت شود منجر سوختن واشر سرسیلندر می‌شود و هزینه و خسارت زیادی ساخت میکند. هنگامی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و در صورتی که بدور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال دوچندان سوپاپ مهم سطح رویی پیستون برخورد مینماید و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ سبب زخم دیدن پیستون هم میشود. پیروزپناه، و.، میرمحمدی، ع.، 1382. تاثیر طراحی کاسه پیستون بر انتشار آلایندگی موتورهای دیزلی اصلی پاشش مستقیم. آب بندی اشکال واشر سرسیلندر ماشین های متفاوت بسیار حساس میباشد زیرا هرگونه خلل از طرف واشر سرسیلندر بر روی توجه فعالیت موتور اثر گذاری میگذاردو باعث کمتر قدرت و راندمان موتور میشود.واشر سرسیلندر باید بتواند فشار و حرارت ناشی از موتور را تحمل نماید اما چنانچه آب رادیاتئور اندک باشد به موتور و واتر پمپ اتومبیل فشار متعددی وارد میگردد و همین مورد قضیه باعث سوختن واشر سرسیلندر میگردد که هزینه زیادی نیز در پیستون کاربراتور بر دارد. اما داغ شدن موتور و یا این که یخ زدن مایع خنک کننده در نتورک های سرسیلندر نیز سبب ساز سوراخ خوردن آن میشود. مواردی نظیر ردوبدل نکردن مایع خنک کاری در مقطع های زمانی،عدم استفاده از ترکیب آب مقطر خالص و ضد یخ،استفاده از روغن بی کیفیت،استفاده مداوم از سوخت گاز،گیر نمودن ترموستات،نشت درب رادیاتور ، هوا گرفتن سیستم کولینگ ، از فعالیت افتادن حرفه ها به ادله مشکلات برقی ، کثیف شدن مرحله خارجی و فین های رادیاتور و خیلی مسایل دیگه نیز هستند که جزء عوارض مهم سوختن واشر سرسیلندر میشوند. بوشهای همین موتور از مدل تر می باشد که اگر دقت کرده باشید پس از جا زدن به طرفین کمی خلاصی دارد که صرفا به وسیله قرار گرفتن سرسیلندر محکم میشود. آلومینیوم کانادایی پس از تست به طرز اسپکتروفتومتری، قالبگیری شده و در وزنهای یکسان و در ابعاد ظریف با تلرانس 0/005 میلیمتر ماشینکاری ظریف می شود و آن‌گاه به طریق سرد روکشکاری قلع انجام می شود، عاقبت اینکار پیستونی اساسی بعدها دقیق بوده که بر اثر حرارت تغییر سایز نمی دهد روکش قلع باعث کاهش اصطکاک و خوردگی شده و طول قدمت پیستون را ارتقا می دهد. در صورتی که شما همین نوشته را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در گزینه piston 86mm بدست آورید به وبسایت ما مراجعه کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن